Taxiurile autonome au intrat în circulație datorită nuTonomy
Deși Uber ar fi trebuit să fie primii care introduc mașini autonome în trafic pentru transport de persoane, se pare că nuTonomy a fost prima companie care a materializat acest vis.
Devenise o chestiune de câteva săptămâni. La scurt timp după ce Uber a anunțat că va introduce posibilitatea preluării comenzilor de către mașini autonome, o companie asiatică a reușit să implementeze acest proiect. Uber spera să facă același gest la finele acestei luni în Pittsburgh, dar nuTonomy a intrat deja în istorie printr-un gest similar în Singapore.
nuTonomy apelează deja de câteva zile la transportul doritorilor folosind mașini autonome. Autovehiculele în cauză sunt Mitsubishi i-MiEV și Renaul Zoe, două mașini electrice ce au suferit modificări semnificative pentru a nu mai necesita prezența unui șofer în spatele volanului. Cel puțin în această etapă a proiectului, pe lângă clientul efectiv, va exista un șofer în caz de urgență, dar acesta se va rezuma doar la intervenții în cazuri de urgență majoră. Scopul este ca el să devină complet opțional într-un an sau doi. Utilitatea prezenței inginerului nuTonomy în mașină a fost descrisă ca fiind ,,preluarea controlului, dacă este nevoie, pentru asigurarea confortului și siguranței pasagerului.”
Ca o motivație suplimentară pentru clienți, cursele cu oricare dintre cele șase automobile nuTonomy vor fi gratuite timp de câteva luni în Singapore, deși există o limitare importantă. Momentan, nu vă puteți deplasa decât pe o rază de aproximativ 4 kilometri pătrați în cartierul One – North, o zonă rezidențială definită special pentru teste cu mașini autonome, cu scopul de a preveni generarea inutilă de aglomerație în centrul orașului. Singapore are o populație de 5,5 milioane de locuitori într-un spațiu foarte mic, iar aglomerația din trafic nu are nevoie de elemente noi care să blocheze circulația. Zonele din care o persoană poate fi preluată sau lăsată de o mașină nuTonomy este, de asemenea, limitată doar la anumite zone.