Proiectul mașinilor autonome al Google capătă forțe proaspete
Google angajează pe bandă rulantă ingineri și specialiști pentru proiectul mașinii autonome ce poartă numele de cod Google X.
Deși Google face angajări mai tot timpul în domeniul programării și web design-ului, acum se pare că gigantul american este în căutare de profesioniști veniți din lumea auto, roboticii și a senzorilor. Cum proiectul se vrea a fi unul secret, profilul celor angajați dă foarte clar de înțeles cam ce fel de proprietăți ar avea proiectul auto ”secret”.
Pozițiile libere pe care Google încearcă să le umple acum cer cunoștiințe din domeniul mecanicii, automobilelor, NVH (Noise, vibration, and harshness), siguranța la volan și alte domenii din ingineria auto. Pentru că mașinile nu se construiesc doar cu tehnicieni, mai sunt, de asemenea, poziții deschise în zona de marketing și cea de imobiliare în caz că urmează să se deschidă noi fabrici de asamblare a viitoarei mașini.
E clar că noul val de angajări demonstrează că proiectul Google capătă tracțiune serioasă către o formă concretă. Nu există o dată anume când proiectul va fi gata, sau dacă va lua o formă cu care noi am fi familiarizați, însă e clar că Google vrea să devină al doilea cel mai mare jucător de pe piața automobilelor autonome după Tesla.
Ce nu se știe acum este cum anume Google va juca pe această piață. Până acum gigantul american nu propunea dezvoltarea unui lanț de fabricare a mașinilor autonome ci mai degrabă ar fi lucrat în colaborare cu fabricanți cunoscuți de automobile precum Ford. Competiția este acum acerbă, atât din partea altor fabricanți de automobile care încearcă să-și dezvolte propriile lor sisteme, cât și din partea ”clonei” sale chinezești: Baidu. Iar cum Apple deja lucrează de multă vreme la un proiect asemănător care să competizeze direct cu Tesla, din toate punctele de vedere, se pare că adversitatea celor doi mari giganți, Google și Apple, va ieși din lumea telefoanelor mobile și va pătrunde în lumea auto.
Părerea mea e că, în curând, marile concerne auto clasice precum General Motors, Ford și fabricanții germani vor trebui să se pregătească pentru o furtună în domeniul auto (destul de sedimentat, și cu o sută de ani de inovație în spate) așa cum n-au mai văzut în viața lor.