Total War: Attila, jocul atât de bun, încât probabil nu îl vei putea juca pe calculatorul tău
Total War: Attila este cea mai nouă adiție la faimoasa serie de jocuri de strategie, însă cerințele acesteia la detalii maxime sunt prea mari pentru orice calculator.
Există un început pentru orice, iar cei de la Creative Assembly se pot lăuda cu o premieră. Total War: Attila, cel mai nou joc al acestora, a fost lansat de curând, însă dacă vreți să îl rulați cu toate detaliile la maxim, s-ar putea să aveți o problemă. Conform unei postări pe TWCenter.net, nu va putea fi jucat de către niciun calculator cu toate detaliile la maxim; simplu și la obiect. Iar dezvoltatorii ne zic asta de la început. De fapt, aceasta este și premiera: un developer care, conform unora, pare a justifica încă din ziua lansării eventualele performanțe slabe.
După cum probabil știți, în jocurile Total War, când vreți să selectați nivelul de detaliu, aveți două opțiuni: fie alegeți un mod presetat, fie selectați opțiunea ”Advanced” și setați nivelul de detaliu al fiecărui element în parte. Modurile presetate, în cazul jocului Total War: Attila, includ, în ordinea crescătoare a calității oferite, ”Max Performance”, ”Performance”, ”Quality”, ”Max Quality” și ”Extreme Quality”. Majoritatea jucătorilor nu au un calculator ultra performant, însă cei care au pot selecta de la început ”Extreme Performance”; sau, cel puțin, puteau până acum.
După cum am spus mai devreme, Creative Assembly a confirmat printr-o postare pe TWCenter.net că modul ”Extreme Performance” va fi accesibil plăcilor video din viitor. Aparent, Britanicii au reușit performanța de a face un joc care este prea bun chiar și pentru 4X SLI. În postarea pe TWCenter.net mai este menționat că ”Extreme Quality din Total War: Rome II nu este același cu Extreme Quality din Total War: Attila”.
Felul în care sună această afirmație i-a determinat pe unii să o interpreteze într-un anume mod. După cum scrie un jucător, ”Creative Assembly ar fi putut la fel de bine să afirme că nu s-a mai deranjat cu optimizarea”. Ne aflăm într-o vreme în care jocuri de o calitate excelentă sunt portate pe dispozitive mobile, iar Creative Assembly spune spune că un joc nu va putea fi jucat decât pe plăcile grafice din viitor. Știu ei cumva care vor fi acele plăci video? Sigur, plăcile video de pe viitor vor avea mai multe shader-e, vor fi tactate la o frecvență mai mare și vor avea mai mult VRAM, însă fără anumite optimizări, nu vom avea parte de performanțe mai bune. Și există, teoretic, șanse ca acele optimizări să nu fie incluse.
Creative Assembly a reușit să supere foarte mulți fani odată cu lansarea lui Total War: Rome II datorită performanțelor proaste obținute chiar și pe calculatoare de top. În condițiile în care Rome II ar fi rulat perfect, poate am fi fost de acord cu decizia lor de a include ”Extreme Quality” pentru plăcile video viitoare. Dar având în vedere numeroasele probleme legate de fluența jocului, Creative Assembly pare acum că pregătește o scuză care va putea fi folosită pentru a explica de ce jocul nu rulează bine.
Creative Assembly sunt cei care ne-au dat Shogun, Medieval și, mai ales, Rome: Total War, unul dintre cele mai bune jocuri de strategie din istorie. Dar acum, compania pare a se depărta din ce în ce mai mult de fani. Putem doar să sperăm că Total War: Attila va avea parte de review-uri mai bune din partea jucătorilor decât predecesorul său. Între timp, vă puteți delecta cu videoclipul oficial de la lansarea jocului.