Sony revine pe linia de plutire: Vinde telefoane foarte bine
Deşi mai are mult de muncit până să devină un concurent serios pentru Samsung sau Apple, Sony a început să ia mai multe decizii profitabile în ultimele luni.
În urmă cu aproximativ doi ani cei de la Sony au decis să-şi reducă semnificativ portofoliul de smartphone-uri şi să lanseze doar câteva modele în fiecare an. Numărul de dispozitive premium anunţate a fost redus la două pe an, iar de curând au apărut zvonuri că în 2015 vom avea parte de un singur vârf de gamă. Lăsând însă la o parte schimbările de fond din spatele diviziei de mobile a japonezilor, important este că acele modificări dau rezultate.
După o lungă perioadă cu pierderi, doar în trimestrul patru al anului trecut, au fost comercializate nu mai puţin de 12 milioane de telefoane Xperia, pentru un profit net de 80 de milioane de dolari. Pentru a înţelege mai bine evoluţia, gândiţi-vă că în aceeaşi perioadă a lui 2013, s-au vândut 8,8 milioane de unităţi. Chiar şi în trimestrul trei din 2014, vânzările au atins pragul de 9,9 milioane de gadgeturi livrate la utilizatori.
Dacă divizia de mobile a companiei are motive să zâmbească, din păcate, nu toate diviziile gigantului japonez o duc la fel de bine. Sony încheie anul fiscal cu pierderi considerabile egale cu 1,45 miliarde de dolari. Cu toate că vânzările de PlayStation 4 au mai ajutat un pic situaţia generală a companiei, mai sunt necesare în mod clar câteva restructurări. Tot pe plus au ieşit vânzările de senzori foto Sony. În contextul în care aceştia au început să se regăsească într-un număr din ce în ce mai mare de telefoane, inclusiv în cel mai recent iPhone, acea parte a afacerii va continua să fie profitabilă.
Momentan, ne aşteptăm ca Sony să lanseze cel mai nou terminal din seria Z, cu numele de Xperia Z4. Dacă totul merge cum trebuie, ar trebui să-l vedem anunţat în cadrul MWC 2015 la Barcelona.