Samsung are vânzări în creștere, dar în 2013 era mai bine
După câțiva ani în care cei de la Samsung au fost nevoiți să își regândească strategia de piață, sud coreenii se pare că au revenit pe calea ce dreaptă.
Fani Samsung au suferit alături de companie în ultima perioadă. Nici măcar lansarea unor dispozitive cu un design revoluționar și specificații hardware peste medie nu a fost suficientă pentru a spori valoarea încasărilor până la pragurile de altă dată. Singurul lucru care a ajutat a venit sub forma unor reduceri de prețuri la telefoane de top, precum Galaxy S6 și Galaxy S6 Edge la scurt timp după lansare.
Atașând niște cifre exacte acestor trenduri, merită să aveți în vedere că pe perioada celui de ai treilea trimestru fiscal din 2015, concernul Samsung a generat un profit operațional de 6,46 miliarde de dolari. La prima vedere, această valoare reprezintă un motiv important de bucurie, mai ales când avem în vedere cele 3,8 miliarde aferente aceleeași perioade din 2014. În contextul în care în 2013 sud coreenii se mândreau cu un profit operațional de 9,6 miliarde de dolari este mai mult decât evident că șansele ca Samsung să mai revină la vânzările de altă dată sunt infime către inexistente. Este de domeniul fantasticului ca într-o piață atât de competitivă, în care tot mai multe companii mici lansează dispozitive ieftine și foarte bune, Samsung să mai crească într-un an, cât alții în zece. Cu atât mai puțin când aparate precum Galaxy Note 5 și Galaxy S6 Edge+ nu s-au vândut ca pâinea caldă în cele câteva luni de când se află în magazine. Până și lansarea într-un număr limitat de teritorii a Note 5 este o dovadă clară a faptului că Samsung nu mai are puterea financiară din urmă cu câțiva ani.
Vizavi de planurile pe termen mediu și lung, cei de la Samsung își doresc să mențină acest ritm lent al creșterii, iar în 2016 și-au propus să aducă pe piață un număr semnificativ mai mic de modele de telefoane. Singurul segment de piață în care vor investi masiv sud coreenii va fi cel al televizoarelor.