Cei mai mulţi dintre noi cumpără doar jocuri la reduceri
Deşi s-ar putea să nu vină ca o surpriză acest detaliu, un nou studiu confirmă obsesia noastră pentru jocuri aflate la reduceri.
Multe dintre jocurile care se lansează în fiecare zi, indiferent de platformă, au nişte preţuri exorbitante. Încă mi se pare incredibil că cineva poate să ceară 50 sau 60 de dolari pe un joc. Partea cea mai fascinantă este că, deşi nu există neapărat o lege pentru acest caz, nu a trecut mult până au apărut primele dovezi că din ce ce în ce mai puţini dintre noi cumpără acele jocuri.
Pragmatic vorbind, un noul studiu al celor de la NPD Group a confirmat că achiziţionăm, în proporţie de peste 50%, aproape exclusiv, jocuri la reducere. De partea cealaltă a baricadei, un număr de sub 50% dintre noi cumpără jocuri la preţ întreg. În încercarea de a găsi un context pentru această discrepanţă, acelaşi studiu se pare că ne mai confirmă două lucruri. Colecţionarii care au o satisfacţie interioară legată de vederea unor jocuri în vitrină abia aşteaptă să dea banii pe ele, indiferent de preţ. Toţi ceilalţi, care vor doar să de joace, aşteaptă reducerile, cumpără jocuri în format digital şi este foarte probabil să fie impresionaţi de o super ofertă.
„Pentru că jumătate dintre gamerii pe PC care se joacă jocuri în format digital sau fizic pe computer aşteaptă să vină o ofertă după colţ, publisherii şi magazinele virtuale trebuie să pondereze într-un fel aceste aşteptări“, a explicat analistul Liam Callahan de la NPD. El s-a grăbit să afirme că adevărul este undeva la mijloc. Deşi este normal ca un internaut să-şi dorească jocuri la reducere, de vină sunt de fapt companiile care oferă reduceri în bloc de câteva ori pe an şi strică piaţa.