Microsoft îşi cere scuze pentru reclame Xbox One mai… sexiste
Deşi mi se pare incredibil că se fac astfel de greşeli la acest nivel, cei de la Microsoft au avut măcar luciditatea să-şi ceară imediat scuze pentru noile reclame Xbox One.
În interval de 24 de ore cei de la Microsoft au lansat o promoţie ce se adresa în principal bărbaţilor, doar ca la scurt timp să-şi ceară scuze pentru o afirmaţie sexistă folosită în materialul de promovare. Întreaga idee era formulată ca şi cum vă adresaţi prietenei sau soţiei ca viitor posesor de Xbox. ,,Ai prefera să tricotezi decât să te uiţi la mine cum măcelăresc zombi, dar ascultă-mă, de fapt Xbox One e pentru amândoi.”
Nu a durat mult de la apariția acestor reclame Xbox One şi au început să apară pe internet comentarii agresive şi înjurii la adresa Microsoft pentrul faptul că în 2013 îşi permite să apeleze la astfel de afirmaţii misogine ancorate în idei preconcepute de acum 50 de ani. Atât bărbaţi cât şi femei s-au grăbit să îşi exprime dispreţul pentru astfel de practici de marketing, în contextul în care la ora actuală conceptul de gamer nu mai este de foarte mult timp asociat exclusiv cu barbaţi.
,,Scrisoarea este personalizabilă şi nu am vrut să ofensăm pe nimeni, înţelegem însă cum valorile implicite ar fi putut fi percepute. Facem schimbări la valorile implicite ale scrisorii şi ne cerem scuze pentru scăpare.” Chiar dacă nu mi se par cele mai convingătoare scuze, nu a durat mult până când Microsoft a făcut publică declaraţia de mai sus pentru a compensa eroarea.
După reconsiderarea respectivelor reclame Xbox One, afirmaţia ofensatoare de marketing s-a transformat în: ,,Ştiu. Ai prefera să-ţi calculezi taxele mai devreme decât să te uiţi la mine măcelărind zombi.” Astfel de proteste demonstrează cât de important este să fii corect moral chiar şi într-un secol în care fluxul ultrarapid de informaţii de pe internet te face să uiţi şi cei ai citit azi dimineaţă. Oricum, felicitări Microsoft pentru scuze.