Black Friday 2015: de ce cresc prețurile înainte de reduceri
Black Friday 2015 va avea loc peste câteva zile, iar în acest articol vă vom explica una dintre practicile mai puțin elegante din perioada reducerilor.
Black Friday 2015 va veni, ca obicei, cu numeroase oferte, care mai de care mai bune, la dispozitive electronice de toate felurile. Dacă ați economisit bani, însă, pentru 20 și 27 noiembrie, ar fi bine să aveți grijă de la ce retaileri cumpărați, deoarece unele oferte s-ar putea să nu fi atât de avantajoase pe cât ar părea la prima vedere. Asta deoarece unii dintre producători au tendința de a modifica prețurile înainte de sezonul reducerilor.
Puteți afla data la care va avea loc Black Friday 2015 din acest articol, iar aici puteți găsi câteva recomandări în legătură cu produsele pe care trebuie să le evitați.
De ce cresc prețurile înainte de Black Friday? În mod evident, pentru a se câștiga o sumă mai mare de bani. După cum probabil vă dați seama, magazinele cele mai cunoscute nu apelează la asemenea metode, acestea ducând de multe ori la publicitate negativă pe rețelele sociale. Comercianții mai mici însă, nu se feresc de ele, iar grație unei portițe în legislația actuală, acestea nu sunt ilegale.
Cum se vor mări prețurile de Black Friday 2015
Mai exact, conform celor de la ANPC, în cazul unei reduceri, ”prețul de referință este cel mai mic preț practicat în structura de vânzare în ultimele 30 zile”. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că producătorii care măresc prețurile cu puțin mai mult de o lună înainte de Black Friday nu comit vreun act ilegal.
Să zicem, de exemplu, că un laptop are prețul de 3.800 de lei într-un magazin, cu mai mult de o lună înainte de Black Friday 2015. Inițial acest costase 4.500 de lei, dar în timp s-a ieftinit. În acest moment, magazinul se hotărăște să-l comercializeze iar cu 4.500 de lei. De Black Friday, însă, prețul acestuia scade la 3.750 de lei, iar magazinul susține că reducerea este 750 de lei.
Practic, nu avem de-a face decât cu o reducere reală de 50 de lei. Însă datorită faptului că prețul de referință este cel mai mic din ultimele 30 de zile, magazinul este acoperit din punct de vedere legal. Desigur, din punct de vedere moral, acest lucru este greșit, iar în cazul unui magazin foarte mare, efectele asupra imaginii publice pot fi extrem de grave.
Și în acest an, cel mai probabil, vom avea de-a face cu astfel de practici. Magazinele care au mărit prețurile cu mai mult de 30 de zile înainte de Black Friday 2015 se vor lăuda cu unele reduceri de excepție, în încercarea de a atrage cât mai mulți clienți. Nu vor fi vizate toate produsele, ci doar unele extrem de populare. Ca întotdeauna, sfatul nostru este unul simplu: dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, atunci probabil așa este. Nu are rost să încercați să profitați de ”reduceri de 50%”, care în realitate nu sunt decât de 20%.
Playtech vă ține la curent cu cea mai importantă perioadă de reduceri din an. Aici afli tot despre Black Friday 2015.