10 ian. 2016 | 11:17

„Moartea” Motorola: compania nu va mai exista independent de Lenovo

ACTUALITATE

Motorola, compania care a inventat telefonul mobil, ne-a adus iconicul Motorola brick și primul telefon cu clapetă, va înceta să existe.

În ianuare 2014 a fost cumpărată de Lenovo de la Google, iar succesul pe care l-a avut în doar doi ani a fost remarcabil. A lansat Moto G la începutul lui 2014, care a propulsat vânzările de la 0% la 6% în Marea Britanie. Așadar, Moto G a revigorat compania, iar în al treilea trimestru din 2014, vânzările au ajuns la 10 milioane de telefoane, notează The Guardian.

Acum, Lenovo a anunțat că va ucide numele pionierului în industra telefoanelor mobile. Va păstra Moto, ca parte a denumirii produselor care au făcut o impresie bună în ultimul timp, dar smartphone-urile Moto vor fi sub brandul Lenovo. CEO-ul Motorola, Rick Osterloh, a declarat că lasă deoparte Motorola și se concentrează pe Moto. Linia Moto va fi completată de Lenovo Vibe, iar soarta Moto E și Moto G va rămâne incertă. Oricum, cei de la Lenovo spun că nu au folosit brandul Motorola în mod specific pe produsele sale încă de la Moto X, lansat în 2013, chiar dacă a apărut în metodele de promovare.

Divizia Motorola Mobility va prelua responsabilitatea pentru întregul sector de smartphone-uri. Practic, Motorola Mobility va continua să existe ca parte a Lenovo, în calitate de designer. Osterloh spune că astfel se consolidează două branduri mari, care vor acoperi un segment de piață mai mare, cu terminalele Vibe pentru cei care nu au nevoie de smartphone-uri foarte performante și, implicit, scumpe.

În anul 2000, Motorola prospera, cu 150.000 de angajați în întreaga lume. Însă 2008 a prins compania pe pierderi, care au fost accentuate de criza economică, inovațiile reducându-se substanțial. Drept urmare, în 2010 compania se împarte în Motorola Solutions (axată pe tehnologie radio) și Motorola Mobility (axată pe telefonie mobilă). Aceasta din urma nu a performat, iar Google a preluat-o pentru 12 miliarde de dolari, în 2011. S-a dovedit că Google nu a dorit Motorola decât pentru brevetele sale înregistrate. În 2014, Motorola este preluată de Lenovo pentru o sumă mai mică cu zece miliarde de dolari, ceea ce anticipează declinul inevitabil, potrivit Cotidianul.

O serie de analiști susțin că decizia Lenovo de a îngropa brandul Motorola este una pozitivă. Dacă Lenovo ar fi dorit să câștige repede ceva bani de pe urma atașamentului unor clienți pentru marca aceasta, ar fi păstrat denumirea, însă decizia chinezilor arată că nu acesta e scopul. Pentru cei care au rămas atașați de acest brand, care a marcat cel puțin două generații, analiștii pragmatici spun că acea Motorola a dispărut de mai mult timp, pe măsură ce lumea a uitat de diodele TV, de telefoanele mobile cât cărămida și de radiouri.