Cea mai mare companie aeriană low-cost din România a fost sacncționată de autorități. Wizz Air, amendă importantă din partea ANPC. Ce s-a întâmplat, de fapt, vedeți în rândurile de mai jos ale articolului.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat cu 60.000 de lei compania aeriană low-cost Wizz Air, după ce a analizat situația zborurilor anulate în acest an.
Compania aeriană low-cost a trebuit să le plătească pasagerilor compensații de 100 de milioane de euro pentru zborurile anulate în vara lui 2023, dintre care 20% către pasagerii români.
Citește și: De ce riscă Wizz Air să își piardă clienții
Astfel, ANPC a demarat o anchetă, în timpul căreia a întâmpinat mai multe probleme, pentru că operatorul aerian funcționează prin două companii, una înregistrată în Malta și una în Ungaria.
”Evenimentele care au dus la situația actuală, precum și parcursul lor au fost:
-din cauza unor perturbări ale programului zborurilor Wizz Air – operate de mai mullte companii: Wizz Air Hungary Ltd., Wizz Air Malta Limited și Wizz Air UK Ltd. – care au dus la anularea unora dintre zborurile programate sau la întârzierea cu mai mult de trei ore a ajungerii pasagerilor la destinație (situație începând cu care aceștia pot beneficia de compensații din partea operatorului aerian), ANPC a primit o serie de reclamații de la consumatorii afectați;
-această situație a determinat inițierea unor acțiuni menite să stabilească comunicarea cu operatorul aerian și să determine soluționarea reclamațiilor;
-ca urmare a verificărilor realizate, în conformitate cu prevederile legii, comisarii ANPC au constatat că, în luna martie 2023, au fost înregistrate la Registrul Comerțului din România două sucursale ale operatorului aerian, respectiv:
-firma-mamă Wizz Air Malta Limited a deschis sucursala Wizz Air Malta Limited Valletta – Sucursala Otopeni, cu domeniul de activitate principal: Transporturi aeriene de pasageri, cu sediul social din România – Aeroportul Internațional Henri Coandă, Terminal Plecări I, firma-mamă Wizz Air Hungary Ltd. a deschis sucursala Wizz Air Hungary Ltd. Budapest Sucursala Otopeni, cu domeniul de activitate principal: Transporturi aeriene de pasageri, cu sediul social din România – Aeroportul Internațional Henri Coandă, Terminal Plecări I”, potrivit ANPC.
Pentru că nu a reușit să facă rost de datele solicitate, în primă fază, ANPC a amendat cele două companii ale operatorului aerian cu câte 10000 de lei.
”Reprezentanții ANPC au fost împiedicați să-și exercite atribuțiile de serviciu referitoare la prevenirea și combaterea faptelor care pot afecta viața, sănătatea, securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora, neputând finaliza analiza și concluzionarea reclamațiilor, aceștia au aplicat 2 amenzi contravenționale, în valoare de câte 10.000 lei celor două sucursale, fiind stabilită , totodată, data următoarei întâlniri”, a anunțat ANPC.
Citește și: Wizz Air a anunțat cursele anulate în octombrie
Apoi, Wizz Air a pus la dispoziția ANPC date despre soluționarea reclamațiilor, anunțând că trebuie să mai soluționeze un număr de 85 de reclamații. Pentru întârzierea rezolvării acestor reclamații, ANPC a mai dispus două amenzi de câte 20000 de lei pentru firmele care administrează operatorul aerian Wizz Air.