Wizz Air vine cu o veste foarte proastă pentru români. Majoritatea cetățenilor au așteptat cu nerăbdare sezonul cald pentru a se putea bucura de călătorii spectaculoase. Mulți dintre ei și-au propus să vadă lumea în lung și-n lat în perioada concediului. Iată că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. Compania aeriană cunoscută pasagerilor a adus un anunț oficial care o să îi supere pe toți. Noua modificare are loc din cauza lipsei forței de muncă și a grevelor. Iată despre ce este vorba!
Wizz Air vine cu un anunț trist pentru toți cei care și-au propus să călătorească toată vara. Românii care și-au făcut planuri să vadă lumea în sezonul cald trebuie să ia la cunoștință noile modificări și să își pună la punct agenda destinațiilor și data plecării. Mai exact, compania aeriană reduce zborurile în această vară.
Schimbarea are loc din cauza lipsei forței de muncă și a grevelor. Directorul general al Wizz Air, József Váradi, a declarat în luna iunie că operatorul aerian este încrezător că va reveni la productivitatea anterioară pandemiei de COVID-19 și că va ajunge la utilizarea deplină a aeronavelor în acest an.
Compania declară acum că se aștepta să reducă utilizarea cu încă 5% pentru vară pentru a putea atenua impactul ”perturbărilor externe în curs”, conform Reuters. Cererea de călătorii a revenit după criza sanitară care a pus stop plecărilor din țară. Majoritatea companiilor aeriene au fost convinse că profitul va fi unul uriaș în anul curent în perioada iulie-septembrie.
Din păcate, grevele și lipsa de personal trag în jos scenariul fericit pe care îl aveau mulți în minte. Companiile au majorat tarifele pentru a compensa costurile mai mari ale combustibilului, piloții și echipajele de cabină pledând pentru salarii mai mari din cauza inflației. Mai mult decât atât, SAS a anulat sute de zboruri săptămâna trecută, după ce discuţiile cu piloţii asupra unui nou contract colectiv s-au prăbuşit.
„Din cauza numeroaselor anulări de zboruri, vă rugăm să vă faceți propriile aranjamente pentru continuarea călătoriei cu trenul sau la un hotel sau acasă. Programările sau rezervările la hotel nu mai pot fi făcute de către colegi”, a scris consultantul în turism Răzvan Pascu pe Facebook.
Compania germană Lufthasa trece printr-o perioadă grea. Ea le-a trimis zilele trecute clienților o scrisoare în care i-a anunțat că situația este puțin probabil să se îmbunătățească în următoarele luni.
„Încă lipsesc prea mulți angajați și resurse, nu numai la partenerii noștri de la infrastructură (nr.- aeroporturi, servicii de securitate etc) dar și în departamentele noastre”, scrie Lufthansa.