Ministrul Energiei, Virgil Popescu, atrage atenția cetățenilor cu privire la greșelile făcute de firmele de furnizare a energiei. Potrivit oficialului, facturile uriașe pe care unii dintre consumatori le-au primit deja au fost emise fără a lua în calcul actuala lege. Din păcate, sute de mii de români nu-și pot permite plata energiei consumată în această iarnă, după anunțarea unor scumpiri la nivel european.
Românii sunt îngenunchiați de datorii în noul an, iar acest lucru se datorează scumpirilor din mai multe sectoare. Printre acestea se află și facturile la energie și la gaze, care le-au dat de cap tututror. Potrivit specialiștilor în domeniu, măririle au fost generate de scumpirea gazului, al cărui preț s-ar fi stabilizat între timp. Cu toate acestea, ministrul Energiei susține că un mare furnizor de energie a trimis către clienți facturi, fără a ține cont de legea care stabileşte plafonarea de preţ şi compensări pentru facturi
„Furnizorii au greșit. Au greșit pentru că au emis facturi către oameni fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor, nu-i dau numele, până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea.
Abia astăzi, probabil în urma controlului declanșat de către Autoritatea de Protecția Consumatorului solicitat de mine săptămâna trecută pentru a verifica la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze naturale dacă aplică legea, abia în urma acestui control, care a pornit și avansează, au început să emită facturi.
Toți au dat, să zicem așa în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-și adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ți adaptezi un program informatic pentru a face niște scăderi înmulțiri, împărțiri?…Că până la urmă lucrurile sunt simple…
Eu totuși, fac un apel către toți furnizorii să-și revină și să dea drumul la facturile corectate la absolut toți oamenii”, a spus, la Realitatea TV, Virgil Popescu.
În continuare, ministrul Energiei se întreabă dacă furnizorii de energie nu omit intenționat adaptarea programelor informatice, astfel încât, aceste mici erori să le aducă mai mulți bani în buzunar într-un mod „neintenționat”. Virgil Popescu susține că această situație trebuie să se termine, iar dacă nu se va întâmpla din proprie inițiativă, va fi nevoie de demaraea unor controale care să rezolve fraudele.
„Oamenii au nevoie de bani. Nu trebuie să le bage mâna în buzunar. Este suficient, este gata, ajunge. Trebuie să înceapă să-și facă treaba dacă n-au făcut-o până acum. În statul acesta există mai multe organe de control.
Există Protecția Consumatorului care a acționat foarte repede, există Autoritatea de Reglementare în Energie, care ar trebui și ea să demareze un control, există Consiliul Concurenței pentru lucruri mai mari, dacă sunt înțelegeri de tip cartel și evident, există și Antifrauda, care și ea este la ANAF, care își ia este într-un control tematic absolut pe toată energia și așteptăm să vedem rezultate.
Eu cred că absolut toți toate instituțiile statului trebuie să lucreze mână în mână, împreună și cu noi, cu Ministerul Energiei, cu guvernul, în așa fel încât să se pună o dată ordine în această în această piață a energiei, în această facturare. Stau să mă gândesc dacă nu fac cumva așa intenționat ca să își bată joc de oameni… Să știți că seara stau să mă gândesc… Oare ce o fi așa greu să emiți facturi cum trebuie?”, a concluzionat ministrul Energiei.
În cadrul aceleiași intervenții, ministrul Energiei a recunoscut că și el a fost victima acestor tactici neortodoxe, practicate de furnizorii de energie electrică, astfel că a primit facturi fără plafonare și compensare. El îi îndeamnă pe toți cei care au primit facturi mărite să anunțe personalul competent în a face dreptate.