Înn urmă cu un secol stră-străbunicii noștri îi așteptau pe americani să vină în România. Bine, atunci contextul era altul, Cel de-al Doilea Război Mondial. Astăzi fraza „vin americanii” este una cât se poate de adevărată. Americanii sunt în România, dacă ținem cont de ce este la Deveselu. Dar nu vorbim acum de partea militară, ci de o altă zonă, a comerțului, și da, putem spune încă odată „vin americanii”. Motivul? Recent, retailerul american Foot Locker și-a anunțat intenția de a intra pe piața românească a articolelor sport.
Gigantul american Foot Locker, este un retailer global de încălțăminte și îmbrăcăminte sportivă. Compania operează prin intermediul a două segmente. Este vorba de magazinele de articole sportive și cele directe către clienți.
Segmentul Athletic Stores operează magazine de încălțăminte și îmbrăcăminte atletică sub diverse mărci. Acestea includ Foot Locker, Lady Foot Locker, Kids Foot Locker, Champs Sports, Footaction și CCS.
Foot Locker este lider mondial în domeniul încălțămintei și al îmbrăcămintei sport cu amănuntul. Magazinele sale oferă cele mai noi produse de performanță inspirate din domeniul atletic, fabricate în principal de mărcile sportive. Retailerul oferă produse pentru o mare varietate de activități, inclusiv baschet, alergare și antrenament.
În 2021, Foot Locker anunța extinderea dincolo de centrele comerciale și să își accelereze expansiunea în Asia, și pe piața de adidași premium, prin două tranzacții separate.
Compania a încheiat un acord de achiziție a retailerului de încălțăminte și îmbrăcăminte atletică Eurostar Inc. cu sediul în America, pentru 750 de milioane de dolari. Retailerul operează 93 de magazine în afara centrelor comerciale din California, Texas, Arizona și Nevada.
În plus, a achiziționat în 2021 Text Trading Company, care deține și licențiază brandul Atmos, un brand de îmbrăcăminte de stradă cu orientare digitală, cu sediul în Japonia, pentru 360 de milioane de dolari. Compania are 49 de magazine, dintre care 39 în țara sa de origine.
WSS, una din companiile achiziționate, cu sediul în California, deservește o bază de consumatori în mare parte hispanici din comunitățile insuficient deservite. Retailerul a generat venituri de aproximativ 425 de milioane de dolari în anul fiscal 2020.
În Europa, retailerul este regăsit pe 18 piețe, de la Germania și până Ungaria, inclusiv Republica Cehă. Într-un comunicat recent al companiei, Foot Locker și-a anunțat intenția de a-și deshide primele magazine proprii în România.
Conform reprezentaților europeni, cele două orașe alese, pentru început, sunt București și Brașov. În București primul magazin va fi deschis, cel puțin așa spun cei de la Foot Locker, în Afi Cotroceni – Mall, cât despre Brașov, nu se știe clar, dar mai mult ca sigur va merge pe același profil, deschizând magazinul în Mall-ul brașovean.
„Datorită expansiunii globale și a marelui succes al companiei la nivel global, am decis să investim și să dezvoltăm compania pe piața românească.”, este mesajul gigantului american.
Nu a fost anunțată o dată clară când se vor deschide cele două sedii în România, dar prezența retailerului american va crea atât locuri de muncă, cât și o concurență pentru ceilalți jucători din piața cu amănuntul a produselor sport.