Vești terifiante pentru angajații din România. Ce se va întâmpla cu salariile
În aprilie anul curent, echipa MAD intelligence a adunat date de pe mai multe platforme online de promovare a locurilor de muncă din România pentru a surprinde impactul l COVID19 în raport cu deciziile angajatorilor.
Vești terifiante pentru angajații din România. Ce se va întâmpla cu salariile
Analiza propune compararea joburilor promovate de angajatori pe ultimele 3 luni (ianuarie, februarie, martie), în funcție de industrie. Caracteristica generală a întregii oferte de joburi înseamnă diminuarea numărului de posturi promovate de către angajatorii activi din România.
Primele cinci industrii care au resimțit cel mai puternic tăierea promovării job-urilor în căutarea angajaților ideali sunt: Comerţul, cu o scădere de aproape 50%; industria IT&C, în cădere cu aproape 40%; Construcţiile, căzute în martie, comparativ cu luna februarie, cu aproximativ 40 de procente; Banking-ul, într-un declin mai lent, dar constant, şi Producţia.
Industria Constructoare de Maşini a resimţit, de asemenea, una dintre cele mai dure lovituri, iar trendul pare să aducă veşti mai puţin bune pentru persoanele care lucrează în acest domeniu.
În atari condiţii, se impune identificarea unor soluţii de menţinere, din perspectivă operaţională, a stării de fapt. Astfel că, cele mai importante sunt programele strategice de reinventare a muncii, în noul context de interacţiune socială scăzută.
Utilizarea platformelor de comunicare online, de gestiune a activităților și de monitorizate a sarcinilor care se desfășoară de acasă ar trebuie să fie în topul listei analiștilor guvrnamentali. O economie prăbușită va fi astfel obligată să regândească pașii în contextul în care se va regăsi la momentul restartului. De aceea, este aproape imposibil să revenim la punctul de unde s-a pus pauză activitățilot și planurilor schițate la începutul anului 2020, iar la fel de puțin probabilă este și o revenire la trecutul îndepărtat. Șansa este doar a celor care reușesc să se adapteze. Pionierii vor avea prima șansă indiferent de nuanțele caracteristice propunerii lor.
Joburile de contabili, tot mai puține
Joburile de contabili, economişti şi reprezentanţi vânzări sunt tot mai puţine, ele fiind direct legate de piața aflată momentan pe avarii.
Dacă joburile noastre nu au titlurile din grafic, veștile nu sunt îmbucurătoare, ba dimpotrivă, se recomandă o atitudine de alertă, dar nu panica este soluția, ci dispunerea de a dapta lucrurile făcute în trecut.
Funcțiile și rolurile sociale nu vor dispărea, însă este momentul ca acestea să fie centrate pe scopul în sine și mai puțin pe elemente birocratice.
Ca în orice luptă vor exista și pierderi. MAD intelligence este un think digital care sprijină clienții în luarea celor mai bune decizii de business, prin raportarea propunerilor la trendurile din industrie, la statusul socio-demo-economic şi la aşteptările beneficiarilor.
Organizația are și multe proiecte de sis şi cercetare sociologică în desfăşurare şi este partenerul IRES – Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie pe analiză de statistici publice, iar boardul director este format din Prof. Dragoş Ilie, Prof asoc dr. Antonio Amuza şi Mihai Constantinescu.