Ultimii 30 de ani au înregistrat o creștere exponențială a numărului de autoturisme, la nivel național. Conform unor statistici, Bucureștiul este considerat a fi unul din cele mai aglomerate orașe, când vine vorba de trafic. În urmă cu câțiva ani a existat o hotărâre administrativă locală, care permitea primăriilor de sector să ridice mașinile staționate neregulamentar. Avem vești proaste pentru șoferii din București. S-ar putea să revină, în curând, această măsură.
O analiză a traficului rutieri din București, făcută cam prin 2017, arăta că nouă zile pe an este timpul mediu pe care șoferii îl petrec în trafic în cel mai aglomerat oraș din Europa, București, din cauza infrastructurii rutiere sub așteptări și a numărului mare de mașini care circulă prin București.
Potrivit unui studiu realizat de producătorul de GPS-uri TomTom, educația precară în materie de siguranță rutieră din România contribuie, de asemenea, la veșnicele probleme de trafic din capitala sa, plasând-o pe locul cinci la nivel mondial în topul orașelor cu cel mai prost trafic.
Studiul realizat de TomTom a arătat că parcurgerea unei anumite distanțe durează cu aproximativ 50% mai mult la orele de vârf decât atunci când traficul este mai fluid.
Lipsa locurilor de parcare face ca drumurile principale să fie sufocate de mașini parcate.
Acest aspect neplăcut îngreunează și mai mult tranzitul. Acest lucru înseamnă că, în medie, bucureștenii petrec în fiecare zi 57 de minute prinși în ambuteiaje.
Citește și: Oraşul din România din care vor dispărea 30.000 de maşini. Investiţia care va elibera traficul rutier
În timp ce București are oficial o populație de doar 2,1 milioane de locuitori, deși unele estimări îl ridică la 2,6 milioane, există aproximativ 1,3 milioane de vehicule înregistrate. Această rată de creștere nu dă semne de încetinire.
Peste 30.000 de vehicule au fost înmatriculate în primele patru luni din 2017.
Revenind în 2022, numărul mașinilor înregistrate a crescut în februarie cu 24.92% mai multe autoturisme noi față de aceeași lună a anului trecut, fiind vorba mai exact despre 8.616 unități.
Cât despre primele două luni din 2022, au crescut la 17.953 unități, față de anul 2021.
Până acum câțiva ani, primăriile de sector aveau voie, indiferent unde erau parcate, să ridice mașinile staționate neregulamentar, exceptând locurile amenajate, puține la număr.
Un nou proiect, aflat deja pe agenda de ședință a Consiliului General al Capitalei, vrea să completeze HCGMB nr. 371/2019.
Cu alte cuvinte, s-ar putea ca primăriile de sector să revină la această măsură. Proiectul a fost depus de un consilier USR, dar și la cererea Poliției Locale din Sectorul 6.
În cererea formulată de de PLS6 se spune că „sunt numeroase situaţii cu care se confruntă în legătură cu staţionarea neregulamentară pe drumurile publice din Sectorul 6, precum şi numărul mare de sesizări”, tocmai datorită aglomerației și a ocupării zonelor de trafic, conform Agerpres.
Dacă se va aproba noul proiect, Primăriile de Sector vor avea mai multă putere de decizie în această privință.
Măsurile ar putea să fie diferite, în funcție și de deciziile Consiliilor de Sector.