Cu câțiva ni în urmă vedeam pe străzile Bucureștiului, și nu numai, zeci de mașini parcate ilegal. Ulterior, la nivel local, se dădeau hotărâri prin care primăriile puteau ridica aceste mașini. Din cauza unor situații, uneori abuzive, se renunță la această idee. Dar se pare că legea a revenit în discuție din nou, și ar putea intra în vigoare, mai repede decât ne așteptam, în Brașov.
Încă din 2016 autoritățile guvernamentale și locale intenționau să propună un set de reguli menite să elibereze spațiul public de mașinile parcate pe trotuare. Proiectul de lege era în discuție în Guvernul acelor ani. Este vorba de un proiect de hotărâre de guvern, care avea să fie, într-un final, aprobat în 2017.
Astfel se crea cadrul legislativ pentru a recrea condițiile de eliberare a spațiului public. Legea, aprobată în 2017, reglementa și spațiul care trebuie lăsat pentru pietoni. În București este imposibil să mergi, și astăzi, pe trotuar, și să nu dai de mașini parcate ilegal.
Tot atunci guvernanții de la acea vreme propuneau Asociației Municipiilor din România ca banii colectați din amenzile aplicate pentru parcări ilegale sau sumele obținute din blocarea vehiculelor să fie direcționați către înființarea de noi locuri de parcare, în special în București. Mașinile parcate pe trotuar sunt o adevărată problemă în București, dar și în orașele mari din țară, unde uneori șoferii uită să lase spațiu și pentru pietoni, obligându-i astfel pe aceștia să meargă pe stradă.
Deși legea aprobată în 2017, nici în Brașov nu s-a trecut, masiv, la ridicarea mașinilor parcate ilegal. Se pare că această situație este pe cale să se schimbe în aceste zile. În cadrul ședințelor din Consiliul local al Primăriei Brașov s-a pus în discuție un nou proiect menit să reglementeze acest cadru legal, astfel permițând autorității locale să ridice mașinile parcate ilegal în Brașov. Proiectul este deocamdată în dezbatere publică, urmând ca, ulterior, să fie votat în ședința de Consiliu local.
Conform surselor locale, tariful de 330,82 de lei va fi pentru ridicarea autoturismului, la care se mai adaugă alți 119 lei pentru transportul autoturismului ridicat la zona de depozitare. La aceste sume se mai adaugă taxa de depozitare, în valoare de 70 de lei pentru 24 de ore, conform Impact.ro.
La un calcul simplu, aflăm că un posesor de autoturism, dacă vrea recuperarea mașinii în 24 de ore, va plăti în total 519,82 de lei (adică 330,82+119+70). De la momentul ridicării mașinii și până la procedura de recuperare nu există un termen limtă, dar cu cât crește perioada de staționare în depozit cu atât suma va fi mai mare.