Vești bune pentru românii care își cumpără mașini second-hand. RAR a făcut anunțul care va îngenunchia samsarii

de: Cătălina Burghelea
23 08. 2021

Vești excelente pentru românii care intenționează să achiziționeze o mașină second-hand, în perioada următoare. Registrul Auto Român (RAR) a făcut marele anunț, care nu este deloc îmbucurător pentru samsari.

Ce schimbări anunță RAR

RAR anunță schimbări importante pentru românii care cumpără mașini la mâna a doua din orice stat UE. Aceștia vor putea verifica oficial, peste doi ani, kilometrajul și istoricul mașinii. Acest lucru este posibil deoarece Registrul Auto Român va fi conectat la baza de date a tuturor instituțiilor similare din Europa. Doar pe baza seriei motorului, șoferii vor putea vedea întregul istoric al mașinii, indiferent prin câte țări europene a fost aceasta. La ora actuală, pe site-ul RAR, se pot verifica doar mașinile rulate în România.

Dacă o mașină provine din străinătate, kilometrajul acesteia nu poate fi verificat în mod oficial. Mulți români află abia după ce au cumpărat o mașină rulată că numărul de kilometri a fost dat înapoi. Samsarii au avut grijă ca mașina second-hand pe care o vând să fie cât mai cosmetizată, să placă potențialilor cumpărători.

Kilometrajul unei mașini second-hand poate ridica semne de întrebare

Kilometrajul unei mașini second-hand este unul dintre primele lucruri la care se uită șoferii români, deoarece, de foarte multe ori, cifrele au fost măsluite. De doi ani de zile, însă, Registrul Auto Român pune la dispoziția șoferilor o aplicație gratuită de verificare a kilometrajului.

„Aceste valori ale kilometrajului reprezintă simple citiri. Legislația nu permite verificări suplimentare, vizavi de autenticitatea acestor valori. Acest lucru se va întâmpla in 2-3 ani, atunci când va deveni obligatoriu schimbul de informații la nivel UE.”, a dezvăluit Cristian Bucur, șef departament emologări individuale RAR, pentru Digi 24.

Din 2023, datele problemei se schimbă. RAR se va putea conecta la bazele de date ale instituțiilor similare din Europa, pentru ca românii să poată vedea kilometrajul și istoricul mașinii.

„Un parcurs anual în România este undeva la 12-15.000, nu depășește 20.000 de kilometri pe an. Pe când în Germania, parcursul minim anual este undeva la 35-40.000 de kilometri. Asta înseamnă că foarte ușor putem să facem un calcul: 7 ani vechime ori 30.000 de km, mașina aceea are cel puțin 200.000 de kilometri rulați.”, a mai spus Bucur.

„Poate să meargă într-un service și să-i verifice toate sistemele. Astăzi este posibil așa ceva și pe o sumă nu foarte mare, 300-400 de lei, îi verifică absolut tot: cutia de viteze, frânele, direcția și toți ceilalți senzori care sunt pe mașini.”, a precizat și Nicolae Răgălie, director general târg de mașini.

Detalii de care trebuie să ții cont

În momentul în care vrei să cumperi o mașină la mâna a doua, trebuie să fii atent la o serie de aspecte din interiorul autovehiculului. Concret, trebuie să te uiți la scaun, dacă este uzat sau nu. Apoi la volan, la schimbătorul de viteze și la pedalele de accelerație, frână și ambreiaj. Acestea pot fi un indicator real al uzurii mașinii pe care intenționezi să o achiziționezi.