Vestea proastă pentru toți cei cu mașini pe benzină și motorină. Se întâmplă cu prețurile la pompă de la 1 ianuarie

Vestea proastă pentru toți cei cu mașini pe benzină și motorină. Se întâmplă cu prețurile la pompă de la 1 ianuarie
Ce se întâmplă cu benzina și motorina de la 1 ianuarie

Ca urmare a majorărilor de accize operate conform Codului fiscal, începând de vineri, 1 ianuarie 2021, ora 0:00, benzina și motorina se vor scumpi la pompă cu 6 bani pe litru.

Vestea proastă pentru toți cei cu mașini pe benzină și motorină

Așadar, de la 1 ianuarie 2021, acciza pentru benzina fără plumb are o valoare de 1.827,13 lei pe mia de litri, în creștere de la 1.773,46 pe mia de litri, potrivit Ministerului Finanțelor. Totodată, acciza pentru motorină crește la 1.674,55/mia de litri, de la 1.625,37 lei pe mia de litri.

Toate aceste majorări vor determina o creștere de 6 bani, în medie, pentru prețul benzinei și motorinei din benzinării, având în vedere că taxele (acciza și TVA) reprezintă aproximativ jumătate din prețul final al acestor produse, arată calculele companiilor petroliere.

Cele mai mari lanțuri de benzinării de pe piața din România sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil, Mol, Socar și Gazprom.

Japonia va interzice vânzarea de mașini pe benzină în următorii 15 ani

Japonia își propune să interzică vânzarea de automobile noi, echipate cu motoare pe benzină în următorii 15 ani a, a anunțat Guvernul de la Tokyo. Această inițiativa face parte dintr-un plan prin care statul nipon vrea să ajungă la emisii zero de carbon, au transmis Kyodo și Reuters.

Planul are în vedere stimularea vânzării de vehicule electrice, inclusiv modele hibride și vehicule cu celule de combustibil, până în jurul anului 2035. Pentru a ajuta la răspândirea automobilelor electrice, Japonia va lua măsuri pentru reducerea la mai puțin de jumătate a costului bateriilor pentru vehicule până în 2030.

Un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero până în anul 2050

”Strategia verde” pentru stimularea creșterii economiei din Japonia vizează industria hidrogenului și sectorul auto, cu privire la îndeplinirea angajamentului din octombrie al premierului Yoshihide Suga, ce prevede că Japonia va atinge un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero până în anul 2050.

”Guvernul și-a stabilit ținte ambițioase, Japonia va avea o amprentă de carbon neutră în 2050. Clarificarea obiectivelor și direcția politică către strategia verde vor stimula companiile să investească în tehnologiile viitorului”, a apreciat Yukari Takamura, profesor la Universitatea din Tokyo.

Investițiile verzi sunt prioritare

În Japonia, ”investițiile verzi” sunt prioritare în cadrul strategiei guvernului de a sprijini redresarea economiei, afectată de pandemia de coronavirus, și de a armoniza obiectivele climatice ale ţării cu cele ale Uniunii Europene, Chinei și altor economii.

Guvernul din Japonia va acorda firmelor subvenții și alte tipuri de sprijin financiar pentru stimularea investițiilor în tehnologia verde.

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI