Grupul Telekom România anunță indicatori cheie de performanță în primul trimestru al anului 2020, încheiat la 31 martie 2020, după cum a raportat astăzi Grupul OTE.
Cu o creștere de la an la an a principalelor rapoarte financiare, compania a reușit să îmbunătățească rezultatele în primul trimestru 2020, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Veniturile consolidate au crescut la 237,1 mln. euro, o creștere de 9,5% față de rezultatul din primul trimestru al anului 2019. În același timp, EBITDA ajustat după închiriere a crescut cu 31,5% până la 33,8 mil. euro.
Conform celor de la profit.ro, veniturile în bandă largă au crescut cu 11,8 la sută anual, ajungând la 18 milioane EUR în primul trimestru 2020, datorită concentrării asupra clienților cu valoare mai mare și creșterea venitului mediu pe utilizator (ARPU), care a fost în măsură să supracompenseze o reducere a bazei de clienți. Veniturile din serviciile TV au rămas stabile, cu o bază de clienți de 1,3 milioane de abonați, în scădere față de primul trimestru al anului 2019, în mare parte pe DTH, în cursul transformării în curs de dezvoltare către o nouă tehnologie TV, precum IPTV.
„În ciuda situației economice provocatoare actuale, am obținut un rezultat bun pentru primul trimestru al anului 2020, cu o creștere a veniturilor și a EBITDA. Continuăm pe calea de creștere pe care am inițiat-o și vedem rezultatele transformării noastre continue a companiei. Cu primele impacturi ale crizei COVID-19 vizibile și cu impacturi suplimentare asupra veniturilor noastre așteptate, ne vom intensifica eforturile pentru reducerea cheltuielilor noastre, pentru a ne îndeplini obiectivele privind EBITDA și FCF pentru 2020 ”, a declarat Nicolas Mahler, director financiar șef , Telekom România.
Ca parte a acestei orientări către tehnologiile TV moderne, Telekom România a introdus un nou produs Smart TV Stick la sfârșitul Q1 2020, oferind clienților posibilitatea de a-și transforma dispozitivele vechi într-un Smart TV plus să se bucure de conținut premium Telekom, fără a fi nevoie de niciunul modernizări tehnice. Astfel, este ușor de utilizat, deoarece clienții pot accesa conținut TV prin utilizarea unui stick TV și fără a fi nevoie de cabluri suplimentare sau de o instalație tehnică – „plug & play”.
Baza de clienți a segmentului Fiabil-Mobil-Convergență (FMC) din punct de vedere strategic a continuat creșterea în T2 2020 cu 9,4% față de aceeași perioadă din anul precedent, ajungând acum la 881 k abonați și reafirmând în continuare liderul de piață al Telekom România pe acest segment. Veniturile fixe totale s-au ridicat la 121,1 mln. În al doilea trimestru 2020, o creștere anuală de 7,2% a anului, determinată în special de creșterea puternică a segmentului TIC al companiei, cu o creștere de 25,1% și afacerea cu ridicata, care a crescut cu 21%, supracompensând o contracție de 6,6% în veniturile fixe cu amănuntul. Activitatea vocală a prezentat semne de stabilizare, veniturile rămânând stabile față de cele două trimestre anterioare la 14,3 mln. €, ajutat de creșterea clienților FMC.
Veniturile serviciilor de telefonie mobilă au scăzut cu 3,8 la sută comparativ cu primul trimestru din 2019 la 73,3 milioane EUR. Aceasta a fost determinată de o reducere a interconectării în rețelele mobile și parțial din cauza reducerii traficului de la vizitatorii internaționali în timpul restricțiilor de călătorie aferente COVID-19 în primul trimestru 2020. Baza de clienți a contractului mobil, inclusiv FMS, a crescut cu 1,6 la sută față de anul precedent. , pentru a ajunge la 1,6 milioane de abonați.
„Rezultatele primelor trei luni ale anului confirmă abordarea corectă pe care am avut-o până acum. Efectele blocajului economic impus în urma pandemiei Covid-19 au început să apară la sfârșitul primului trimestru. Telekom România s-a adaptat la noul context, dar noi, ca toate întreprinderile, trebuie să contribuim la impactul în următoarele luni, deoarece suntem o parte integrantă a economiei românești. Facem și vom face tot ce ne stă în puteri să primăm ”, a declarat Miroslav Majoros, CEO Telekom România.
În primul trimestru 2020, efectele transformării continue a costurilor companiei au fost vizibile în continuare, cu scăderi semnificative asupra categoriilor majore de costuri din întreprindere. Odată cu externalizarea activităților de producție TV, Telekom România a implementat cu succes un pas suplimentar în îmbunătățirea costurilor structurale și în transformarea organizațională, cu alte optimizări planificate pentru restul anului în alte domenii. Numărul angajaților interni a scăzut cu 17 la sută anual și a ajuns la 4.923 la sfârșitul celui de-al doilea trimestru 2020.