Vestea momentului de la pompă. Șoferii au început să se teamă din nou după ce au văzut noile prețuri la combustibil. Așadar, ce se întâmplă cu prețul motorinei și al benzinei, în contextul în care nu s-au mai făcut modificări de mai bine de o lună.
S-a înregistrat prima scumpire a motorinei după 40 de zile de ieftiniri, astfel că șoferii au intrat în alertă în ceea ce privește prețul la combustibili.
Astfel, liderul pieței distribuitoare de carburanți, OMV Petrom, a mărit astăzi prețul motorinei cu 4 bani pe litru, după ce joi crescuse prețul benzinei cu 5 bani pe litru.
Aceasta este prima scumpire a motorinei, după o perioadă de 40 de zile de ieftiniri, anunță profit.ro.
Cu scumpirea care a avut loc vineri, prețul motorinei a ajuns la 7,23-7,26 lei/ în stațiile Petrom, și de 7,31-7,34 lei/l, în cele ale OMV. Prețurile se situează la nivelul celui de la mijlocul lunii decembrie a anului 2022, când se afla în vigoare și reducerea de 50 de bani pe litru convenită de guvern și companii.
Prețurile valabile acum la benzină practicate de liderul pieței, de 6,53-6,59 lei litrul în stațiile Petrom, și de 6,64-6,68 lei/l în cele OMV, sunt, în schimb, asemănătoare cu cele înregistrate în data de 24 ianuarie.
Trebuie spus că, la acea dată, compania vindea motorina cu 7,69-7,72 lei litrul în stațiile Petrom și cu 7,77-7,80 lei litrul în stațiile OMV, prețuri cu 46 de bani mai mari decât cele înregistrate joi, de 7,23-7,26 lei litrul, respectiv 7,31-7,34 lei litrul.
De asemenea, companiile concurente, MOL și Rompetrol au urmat joi exemplul liderului pieței și au crescut prețul benzinei cu 5 bani pe litru, în timp ce Lukoil a mărit prețul la benzină cu 4 bani pe litru. Se prea poate ca respectivele companii să efectueze mișcări similare și cu prețul motorinei.
Pe de altă parte, în ultima săptămână prețul petrolului Brent s-a apreciat, de la un aproximativ 80 dolari pe baril, la 84,5 dolari pe baril.
Micșorarea cu 0,46 lei pe litru la prețul motorinei din ultimele 40 de zile, în contextul stagnării prețului benzinei pare incredibilă la prima vedere, în contextul în care România este importatoare de motorină și exportatoare de benzină.
Astfel, o parte din presiune vine de pe partea de ofertă. Începând cu data de 5 decembrie, rafinăriile din țară nu mai pot prelucra țiței rusesc ca urmare a intrării în vigoare a sancțiunilor. Astfel că, rafinăriile din România au sistat importurile de țiței rusesc cu două săptămâni înainte de această dată.