Vestea uimitoare pe care a primit-o un angajat Lidl după ce a fost dat afară. Bărbatul a dat în judecată supermarket-ul și a câștigat, iar acum trebuie să primească o sumă mare de bani. De ce a fost dat afară și cum a reușit să câștige procesul, aflați în rândurile următoare.
Un angajat Lidl care suferă de depresie a fost sancționat disciplinar în lipsă și apoi concediat, după ce nu a trimis scrisorile medicale, spun reprezentanții magazinului. În realitate, adevărul este altul, spune fostul angajat. Întâmplarea a avut loc în Irlanda.
Acesta a lipsit de la locul de muncă timp de două luni, iar Lidl susține că nu a avut „niciun contact” cu el în timpul unei absențe „inexplicabile”, motiv pentru care au demarat o ancheta disciplinară.
În cadrul unei audieri, bărbatul concediat a declarat că s-a întâlnit cu o colegă de mai multe ori în timpul absenței sale, pentru a-i oferi plicurile sigilate care conțin certificatele sale medicale.
Femeia a confirmat că a primit plicurile respective și a spus că, de regulă, le-ar fi deschis și ar fi trimis documentele prin fax departamentului de resurse umane Lidl.
Citește și: Cât câştigă un angajat LIDL în Franţa. Diferenţa e uriaşă faţă de salariul primit de români
Cu toate acestea, a declarat că, atunci când a primit primul plic, a fost instruită de către managerul operațiunilor de vânzări „să nu le trimită la HR”. În cele din urmă, bărbatul a câștigat procesul împotriva supermarket-ului, iar acum trebuie să primească despăgubiri în valoare de 16.000 de euro.
De cele mai multe ori, concedierile au loc atunci când angajatul nu muncește suficient sau nu respectă diferite reguli impuse de contractul de muncă și de magazin. Nu este cazul unui fost manager al unui magazin Lidl din Spania, însă tot a fost concediat. Motivul?
Bărbatul a fost dat afară după ce șefii au aflat că acesta lucra prea mult peste program. Superiorii au invocat doar două motive pentru concediere: orele suplimentare neplătite și faptul că a fost singur în magazin.
După ce s-a consultat cu un avocat, angajatul a decis să dea în judecată Lidl. Reprezentantul legal al fostului angajat a susținut că, în ciuda încălcării regulamentului, activitatea întreprinsă de acesta a dus la beneficii pentru supermarket.
Firma nu și-a exprimat niciodată, până în momentul concedierii, nemulțumirea față de orele lucrate în plus. Mai mult de atât, superiorii ar fi impus un target pentru vânzări, ceea ce a necesitat ore în plus de muncă.