Vestea de ultimă oră pentru șoferii din România. Regulile vitale care se schimbă, mare atenție!
Vă prezentăm vestea de ultimă oră pentru șoferii din România. Regulile vitale care se schimbă, mare atenție. Anunțul momentului pentru șoferii din România vine de la Registrul Auto Român. Din păcate, acesta trebuie să se alinieze cerințelor europene.
RAR a făcut anunțul pentru șoferii. Ce se întâmplă cu cei care vor dori să facă ITP-ul mașinilor
Șoferii din România vor avea o surpriză atunci când vor merge să facă Inspecția Tehnică pentru mașinile lor.
Stațiile de Inspecție Tehnică nu mai au încotro și trebuie să se înarmeze cu aparatură de generație nouă care poate detecta noxele sau erorile autoturismelor.
Normele europene sunt în vigoare din 2018
Normele europene au intrat în vigoare încă din anul 2018, însă operatorii au avut la dispoziție cinci ani pentru a se dota cu respectivele aparaturi.
Mai exact, reglementările fac parte din Directiva UE 2014/45 care a intrat în vigoare în luna mai 2018. De la acel moment, staţiile RAR ar fi trebuit să se doteze cu aparatură modernă pentru a se alinia cerinţelor UE.
De asemenea, stațiile ITP au luat la cunoștință despre noile cerințe europene încă din anul 2018, pentru a avea timp să se doteze cu aparaturile cerute. Această derogare a expirat însă, iar Directiva intră în vigoare începând de astăzi.
Anunțul Registrului Auto Român
„Începând de luni 22.05.2023, vor fi puse în aplicare noi prevederi legislative, impuse la nivel european, care obligă stațiile ITP să fie dotate suplimentar cu anumite echipamente și dispozitive specifice activităților de inspecție tehnică.
Mai exact este vorba despre: dispozitive de suspendare a vehiculului pe una dintre punți, instalate la canalul de vizitare pentru stațiile de clasa a 3-a, dispozitive de conectare la interfața electronică a vehiculului (n.r. – instrument de scanare) inclusiv OBFCM (n.r. – preluarea și transmiterea consumului real de energie) pentru stațiile de clasa 2-a, platforme culisante cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasa a 3-a, decelerometru cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasele a 2-a și a 3-a (n.r. – un dispozitiv care este utilizat pentru a verifica eficienţa frânării vehiculelor), dispozitive de detectare a pierderilor GPL/GNC/GNL, după caz”, a anunțat Roxana Dima, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român.
Ce se mai schimbă la RAR
Nu în ultimul rând, tot de astăzi se va modifica și modul de transmitere a datelor din stațiile ITP către serverul Registrului Auto Român.
Astfel, operatorii au un link pe care trebuie să îl descarce. În acest fel, vor avea acces în server unde vor introduce datele testării mașinii. Numai așa vor putea valida ITP-ul fiecărei mașini.