Vestea anului pentru fanii Dacia. Ce se întâmplă acum cu Dacia Sandero
Piața de mașini s-a schimbat total în perioada pandemiei de coronavirus. Luna iunie este prima lună în care industria de automobile a început să mai miște aducând modificări importante. Astfel, Dacia Sandero, cel mai vândut model al mărcii de la Pitești, a revenit în topul vânzărilor de mașini din Europa, luna trecută.
Vestea anului vie de la Dacia. Ce se întâmplă acum cu Dacia Sandero
Hatchback-ul care este produs la Mioveni, Argeș, și Tanger, Maroc, a fost în șna iunie cea mai vândută de pe continent, potrivit datelor Jato Dynamics, iar Sandero a reușit să atragă 20.699 de cumpărători, depășind Peugeot 208, Toyota Yaris și Ford Focus.
Asta se datorează programului Rabla din Franța, care a determinat creșteri importante pentru grupul francez Renault. De asemenea, Renault Clio este pentru a doua lună consecutivă cel mai vândut automobil din Europa, depășind la mare distanță VW Golf.
Captur, cea de-a treia cea mai bine mașină vândută
Acesta din urmă a vândut doar 4.000 de unități peste nivelul Sandero, simbolizând astfel întârzierea programului de relansare a pieței auto din Germania. Tot un model de la Renault, crossoverul Captur, este pe locul al treilea, în iunie, în timp ce SUV-ul Dacia Duster s-a clasat pe locul 8, cu 17.400 de autoturisme livrate.
Datele Jato mai aratîă că vânzările de mașini electrice au explodat în această perioadă, mai ales că toate programele de stimulare vizează în special acest tip de mașină. Renault Zoe a vândut 10.225 de unități și a surclasat Tesla Model 3, care a vândut 7.066 de unităși, și VW e-Golf, cu 3.022 de unități comercializate.
Mașinile electrice, tot mai căutate
De asemenea, ponderea achizițiilor de mașini electrice, hibrid și plug-in hibrid a urcat la 16,2%, micșorând distanța și mai mult până la cota pe care o dețin modelele diesel, cu 28%. De altfel, vânzările acestora au scăzut cu 31%, iar cele ale motoarelor cu benzină cu 32%, în timp ce mașinile verzi au urcat cu 65%, până la 183.300 de unități.
Pe segmentul de PHEV, cele mai vândute au fost Ford Kuga, cu 3.757 mațini, și Mitsubishi Outlander, care pierde astfel poziția de lider, urmată de Volvo XC40. Datele pe segmente de caroserie arată că SUV-urile nu și-au temperat creșterea de cotă, în pofida blocajelor din ultima perioadă. SUV-urile ocupă 40% din totalul vânzărilor, o pondere istorică, cu un total de 208.900 de mașini.