Veste proastă pentru șoferii din București. Greșelile care îi pot lăsa fără mașini, e ordin nou
Veste proastă pentru șoferii din București. Greșelile care îi pot lăsa fără mașini, e ordin nou. Chiar dacă au promis că înainte de a ridica din nou maşinile care blochează căile de acces sau trecerile de pietoni vor fi construte parcări, lucru care nu s-a întâmplat, cei mai mulți dintre primarii Capitalei au dat liber la ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar.
Vești proaste pentru șoferii din Capitală. Care este greșeala care îi lasă fără mașină în câteva minute
În contextul în care în Capitală, ca de altfel în cele mai multe dintre orașele României, nu există un sistem de parcări civilizat, primarii de sector au dat undă verde la ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.
Astfel, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat la finalul lunii trecute un proiect de hotărâre prin care primăriile de sector pot ridica maşinile parcate neregulamentar pe străzile aflate în administrarea Primăriei Capitalei, în special de pe marile bulevarde.
Clotilde Armand, ordin de ridicare al mașinilor parcate neregulamentar
De asemenea, la scurtă vreme de la decizia Consiliului General, Primăria Sectorului 1 a anunţat că începe ridicarea mașinilor parcate neregulamentar din zona de administrare.
„Atenţie, şoferi! De astăzi ridicăm maşinile parcate neregulamentar pe domeniul public al Sectorului 1. Este vorba de autoturisme staţionate neregulamentar pe treceri de pietoni, pe spaţii verzi, care blochează accesul în parcările de reşedinţă, staţionate pe trotuar fără a asigura limita de un metru lăţime pentru pietoni, staţionate pe locurile rezervate pentru persoane cu handicap sau destinate încărcării autovehiculelor electrice, care blochează accesul în instituţii publice: spitale, şcoli şi sedii administrative, pe piste de biciclete special amenajate etc.”, a anunţat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, pe Facebook.
Câte locuri de parcare sunt în București
Mașinile sunt ridicate, în contextul în care în continuare parcările sunt mult prea puţine în oraş. Spre exemplu, conform datelor oficiale, în Capitală sunt 320.000 de locuri de parcare, în timp ce autoturismele înmatriculate sunt în număr de 1,4 milioane.
În realitate însă, pe străzile din București circulă mult mai multe autovehicule dacă sunt luați în calcul cei care lucrează sau învaţă aici și stau cu chirie.
Ce tarife se practică la ridicarea mașinii
Tarifele de ridicare ale mașini sunt: 200 de lei pentru vehicule cu masa maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv, şi 270 de lei pentru vehicule cu masa maximă autorizată de peste 5 tone, conform anunțului făcut de Clotilde Armand.
De asemenea, șoferii care nu au găsit un loc de parcare și au parcat neregulamentar sunt obligați să achite și tariful de transportal mașinii ridicate, adică 150 de lei pentru vehicule cu masa maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv, şi 200 de lei pentru vehicule cu masa maximă autorizată de peste 5 tone.
Șoferul plătește și taxă de depozitare
În fine, conform edilului Sectorului 1 șoferii care au parcat neregulamentar achită și tariful de depozitare de 75 de lei în primele 24 de ore, şi 25 de lei/zi după intervalul de 24 de ore.
Astfel, un șofer care a parcat neregulamentar și i-a fost ridicată mașina în Sectorul 1 are de plată 425 de lei.