Veste dezastruoasă pentru sute de mii de elevi din România. Ministerul Educației este neputincios

Veste dezastruoasă pentru sute de mii de elevi din România. Ministerul Educației este neputincios
Școala românească în pandemie, între haos și compromis

Milioane de elevi din România sunt șocați de noile anunțuri primite din partea autorităților. Ce se întâmplă și de ce Ministerul Educației este din nou pus într-o postură proastă?

Anunț devastator pentru elevii din România

Pandemia de coronavirus a demonstrat încă o dată părinților și elevilor că sistemul e într-o stare foarte proastă. Ministerul Educației s-a arătat din nou neputincios și în această perioadă, tocmai când elevii României aveau cea mai mare nevoie de susținere. Aproximativ 400.000 de elevi din țara noastră nu au acces la internet, fapt ce înseamnă că educația s-a pus pe stop din luna martie și până acum. Declarațiile subsecretarului de stat Jean Badea cu privire la cifrele îngrijorătoare au șocat pe toată lumea. “Aproximativ 400.000 de elevi din 3 milioane de elevi nu au acces la internet acasă. E vorba de comunităţile în care nu există conexiune de internet acasă.

Unii dintre aceşti 400.000 au un telefon, dar nu beneficiază de internet. Sper că în doi ani vom avea internet în toate comunităţile”, a spus Jean Badea, subsecretar de stat din Ministerul Educaţie, în cadrul conferinţei de lansare a strategiei de digitalizare a educaţiei, potrivit ZF.ro. Acesta a mai adăugat și că există discuții cu ANCOM pentru asigurarea unor vouchere prin care elevii din comunitățile defavorizate să poată beneficia de servicii pentru internet -voucher în valoarea abonamentului la internet. ”Dacă un elev nu îşi permite abonamentul la internet, statul să îi dea un voucher”, a explicat Jean Badea.

Școala românească privește neputincoasă haosul din pandemie

Responsabilitățile părinților au crescut enorm în contextul pandemic. Acești acuză profesorii pentru că nu sunt destul de bine pregătiți, în timp ce la polul opus se află elevii care nu mai au acces la educație încă din primele zile de pandemie.

”Părinții constată faptul că învățământul a devenit din ce în ce mai mult responsabilitatea elevilor și a părinților, și mai puțin a reprezentaților școlii: „Din păcate, suplinesc munca învățătoarei, care preferă să nu se complice și predă extrem de puțin, în schimb, dă enorm de multe teme. Astfel, sfârșesc prin a-i suplini munca, prin a lucra mult cu copilul”. Un alt respondent (din grupul părinților) menționează apariția frustrării pentru toți actorii sociali implicați (elevi, cadre didactice, părinți) și lipsa empatiei, așteptările între aceștia fiind exagerate”
Sondaj (Sursa: hotnews.ro)

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI