Majoritatea românilor au magazinele lor preferate de unde își fac cumpărăturile, însă nu exită să calce pragurile altor magazine când acestea propun produse convenabile. Acum, grupul belgian Ahold Delhaize, care administează lanțul Mega Image a modificările pe care le vor găsi clienții la rafturi.
Mega Image anunță schimbări în raport cu furnizorii, modificări ce se vor reflecta în produsele pe care clienții le vor găsi pe raft. Grupul begian Ahold Delhaize recurge la aceste modificări cu scopul reduceri emisiilor de CO2.
Lanțul Mega Image aplică reducerea emisiilor de CO2 asupra întregului lanț de aprovizionare, conform unui anunț al companiei.
Asta după ce măsurile privind decarbonizarea au vizat propriile operațiuni prin diminuarea consumului energetic, schimbări ale sistemelor de refrigerare sau a transportului.
Interesul este micșorarea emisiilor de CO2 pentru întreg lanț valoric cu cel puțin 37% până în anul 2030.
Mai înainte, Mega Image și-a mai setat ca obiective să fie cu emisiile spre zero în întregul său lanț valoric până în în anul 2050.
În ceea ce privește propriile operațiuni, Ahold Delhaize își menține angajamentul de a deveni cu emisiile spre zero până în 2040, cu un obiectiv intermediar de reducere cu 50% până în 2030.
Ca urmare, toți producătorii și furnizorii magazinelor grupului vor trebui să promită și să ia măsuri pentru reducerea emisiilor.
Adică, vor trebui să accelereze procesul de îmbunătățire a creșterii animalelor, procesul în care se aprovizionează cu materii prime, sau modul în care face procesarea.
În plus, pentru a rămâne furnizorii Mega Image, aceștia vor trebui să ia măsuri și în privința reducerii deșeurilor alimentare.
„Un element-cheie al eforturilor noastre de decarbonizare este încurajarea și sprijinirea furnizorilor noștri în stabilirea propriilor obiective de reducere a emisiilor în conformitate cu cele mai recente dovezi științifice și semnarea inițiativei Science Based Targets. Aceste angajamente de reducere a emisiilor vor accelera îmbunătățirile în ceea ce privește creșterea animalelor, aprovizionarea cu materii prime, reducerea despăduririlor, procesarea, reducerea deșeurilor alimentare, ambalarea și transportul.
Mărcile noastre pot contribui prin sprijinirea furnizorilor și fermierilor lor cu acțiuni concrete de mediu. Acestea pot face acest lucru, de exemplu, prin stabilirea unor contracte pe termen lung cu fermierii”, a anunțat Ahold Delhaize, potrivit economica.net.
Modificările se vor răsfrânge și asupra cumpărătorilor care vor beneficia de reduceri și programe dedicate dacă vor consuma responsabil.
De asemenea, schimbările vor putea fi văzute și când vine vorba despre produsele comercializate sub mărcile Delhaize, urmând a fi introduse mai multe produse proteice pe bază de plante precum și mai multe produse pentru vegani și vegetarieni.
Nu în ultimul rând, se vor dezvolta noi sortimente care să conțină mai puține emisii CO2.