Biletele de tren s-ar putea scumpi de la 1 iulie, după ce CFR Călători a înaintat Guvernului o astfel de solicitare. Operatorul de transport spune, printre altele, că nu au mai fost operate majorări de tarif la călătorie pe calea ferată din anul 2013. Cei de la CFR Călători au mai purtat discuții și anii trecuți despre necesitatea scumpirii biletelor. Cererea va trebui aprobată de Ministerul Transporturilor. Mai multe detalii, în continuare.
CFR Călători vrea scumpirea biletelor de tren începând cu data de 1 iulie. În acest sens, operatorul a făcut o solicitare către Guvern, care va trebui să dea o hotărâre în acest sens.
Compania nu precizează însă procentul cu care să se majoreze costul biletelor pentru călătoria cu trenul, însă menționează că nu au mai fost operate majorări de tarif la călătorie pe calea ferată din 2013, când a fost diferențiată, cea mai mare fiind de 10%.
În motivarea care însoțește această cerere, CFR Călători invocă creșterea costurilor cu combustibilul și energia electrică, cu care compania susține că va avea cheltuieli cu 200% mai mari. CFR Călători menționează și că întreținerea vagoanelor se va face cu cheltuieli mai mari.
O decizie privind solicitarea va fi luată de Ministerul Transporturilor, care va decide și procentul de creștere a prețului biletelor de tren, în cazul în care cererea va fi aprobată.
Citește și: Ovidiu Vizante a demisionat. Era șef la CFR Călători și a făcut o gafă impardonabilă
Nu este prima dată când CFR Călători vorbește despre necesitatea scumpirii biletelor, întrucât acest lucru s-a întâmplat și în anii precedenți.
În proiectul de hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului pe 2022 al CFR Călători se arată că realizarea veniturilor bugetate pentru operatorul de stat este posibilă doar în situația în care se va aproba majorarea tarifelor.
De precizat că, în proiectul de buget, veniturile totale ale operatorului de transport au fost estimate în creștere în 2022 faţă de cele realizate/preliminate în anul 2021 cu 6,67%, respectiv cu 146 de milioane de lei de la 2,21 de miliarde de lei (anul 2021) la 2,34 miliarde de lei (anul 2022).
Totuși, compania estimează pentru anul în curs pierderi brute de 657 de milioane de lei.