Autoritățile locale din Călărași au anunțat începerea lucrărilor pentru modernizarea DN3D. Acesta este drumul de intrare în orașul de pe malul Borcei. Investiția se ridică la aproximativ 3,5 milioane de lei.
În data de 23 august s-a semnat contractul de execuție a lucrărilor pentru proiectul „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere a DN3D, tronson cuprins între DJ306A și DN3. În urma lucrărilor, carosabilul se va lărgi la câte două benzi pe sens.
De asemenea, se vor construi piste speciale pentru biciclete și trotuare pe ambele părți ale drumului. Totodată, autoritățile au în vedere și îmbunătățirea circulației prin amenajarea intersecției DN3 cu DN3D.
„În urmă cu câteva zile au demarat lucrările de îmbunătăţire a infrastructurii rutiere a DN3D, tronsonul cuprins între DJ 306A şi DN3. Drumul din incinta Siderca, pentru că de el este vorba, este o promisiune asumată pe care trebuie s-o onorăm. Drumul va avea două benzi de circulaţie de lăţime 7 m fiecare.
Carosabilul nou va fi încadrat, potrivit proiectului, şi de piste de biciclişti laterale stânga-dreapta de lăţime 1,50 m fiecare. Între carosabil şi pistele de biciclişti se vor monta dispozitive de scurgere a apelor. Lungimea drumului este de 780 m, iar zona intersecţiei cu DN3 este de 63 m, zonă care de asemenea se va amenaja. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 8 luni”, a explicat Marius Dulce, primarul Călăraşiului.
Reparațiile vizează realizarea de benzi suplimentare pentru asigurarea a două benzi pe sens. Acest lucru se va realiza pe întreaga lungime a drumului de 843 de metri. Valoarea totală a contractului se va ridica la 3.548.371,49 lei fără TVA.
Mai mult de atât, drumul modernizat va fi dotat și cu un sens giratoriu, în intersecția de la Donalam. În acest fel, se va delimita fluența circulației către această societate. Partea carosabilă se va lărgi cu 14 metri.
În momentul de față, din păcate, transportul rutier nu asigură deschiderea necesară unei cooperări transfrontaliere și conectarea județului Călărași la rețeaua europeană de drumuri.
„Un element important al dezvoltării economico-sociale este conectarea Călăraşiului la magistrala IV de transport rutier, europeană. Totodată, una dintre posibilităţile pentru atragerea investitorilor este crearea unei infrastructuri de transport care să realizeze descărcarea fluxurilor ridicate de trafic (sezon estival, week-end sau interdicţii pe alte rute care leagă Ucraina de sud – estul Europei-coridorul Pan European de transport IV) din DN21 către DN3 pentru a asigura rezolvarea acestei probleme deosebit de importante pentru participanţii la trafic din judeţele Ialomiţa şi Călăraşi, precum şi pentru cei aflaţi în tranzit care se îndreaptă către Constanţa, Bulgaria şi Grecia”, a explicat preşedintele CJ Călăraşi, Vasile Iliuţă.