Sistemul educațional românesc a fost, la un moment dat, cotat ca fiind unul din cele mai bune. Dacă vorbim de învățământul real, de matematică, a existat o perioadă în care sistemul educațional românesc a excelat. Dar, conform unui studiu TIMSS recent, calitatea acestui sistem de educație a scăzut vertiginos. Studiul spune că vecinii unguri au crescut în ultima perioadă pe aest segment.
Studiul care a scos la iveală progesele făcute de Ungaria, Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) este un studiu internațional comparativ care măsoară tendințele realizării matematicii și științei la clasele a IV-a și a VIII-a la fiecare 4 ani.
Conform studiului, în 2019, un total de 64 de sisteme de învățământ au participat la TIMSS la clasa a IV-a, în timp ce 46 de sisteme au participat la clasa a VIII-a.
Majoritatea acestor sisteme de învățământ sunt țări membre ale Asociației Internaționale pentru Evaluarea Realizărilor Educaționale (AIE), grupul care sponsorizează TIMSS la nivel internațional.
Un număr mic la fiecare clasă sunt entități subnaționale nemembre care s-au alăturat TIMSS ca „participanți de referință”. Ambele grupuri sunt incluse în discuția privind rezultatele și numărul sistemelor de educație, se spune în studiul respectiv.
Potrivit sondajului TIMMS educația reală maghiară se află în prim-planul Europei. Declarația a fost făcută marți de secretarul de stat pentru educație publică, Maruzsa Zoltán. Informațiile au fost date publicității la o conferință de presă la Budapesta.
Maruzsa Zoltán a subliniat că studenții maghiari au obținut un rezultat care era în concordanță cu media europeană. În alte trei categorii, conform oficialului, elevii au depășit cu mult media europeană, conform studiului TIMSS .
Acesta a mai spus că studiul TIMSS a implicat studenți din clasa a IV-a din 58 de țări în matematică. Datele arată că media scorului matematic de 523 puncte la elevii din clasa a IV-a maghiară este mai mare decât media de 500 de puncte și corespunde mediei europene. Ca exemplu, el a menționat că performanța maghiară este similară cu rezultatele din trimestrele Danemarcei, Suediei, Germaniei și Poloniei.
Oficialul a mai spus că în anumite cazuri, depășește media de 504 de puncte în statele membre ale Uniunii Europene și este mai bun decât rezultatele americane, engleze și finlandeze. A subliniat în continuare că, în domeniul științei, scorul mediu de 529 de puncte al elevilor maghiari din clasa a IV-a este semnificativ mai bun decât media celor 58 de țări participante la studiu.
În cele din urmă, el a mai spus că sistemul de învățământ maghiar ar putea fi mândru de rezultate. Cu atât mai mult cu cât studenții maghiari s-au comportat bine de când a fost introdus studiul TIMSS în 1995.