Un studiu recent a dezvăluit acest adevăr șocant. Ce pățesc copiii români în școlile englezilor

Un studiu recent a dezvăluit acest adevăr șocant. Ce pățesc copiii români în școlile englezilor
Ce pățesc copiii români în școlile englezilor

Un studiu recent, realizat de Universitatea Strathclyde, a dezvăluit ce pățesc copiii români în școlile englezilor. Odată cu votul acordat pentru Brexit, elevii care provin din țări est-europene și învață în școli din Anglia și Școția se confruntă cu un grad tot mai crescut de rasism și xenofobie.

Ce pățesc copiii români în școlile englezilor

Odată cu votul acordat pentru Brexit, elevii care provin din țări est-europene, îndeosebi România și Polonia, și învață în școli din Scoția și Anglia, se confruntă cu un grad din ce în ce mai crescut de rasism și xenofobie. Unii dintre micuți își acuză profesorii că nu reușesc să îi apere și că o parte se comportă similar.

Un studiu recent a dezvăluit acest adevăr șocant. Ce pățesc copiii români în școlile englezilor
Votul acordat pentru Brexit a adus multe probleme pentru elevii români care învață în școlile englezilor 

Conform studiului realizat de Universitatea Strathclyde, 77% dintre elevii implicați în cercetare au mărturisit că au suferit din cauza xenofobiei, rasismului și hărțuirii, chiar dacă au fost deseori mascate ca simplă tachinare. Dintre elevi, 49% au spus că atacurile au devenit mai frecvente odată cu referendumul din anul 2016 pentru părăsirea Blocului Comunitar de către Marea Britanie.

Joi se vor discuta soluții

Micuții le-au spus cercetătorilor că au fost ținte ale abuzurilor verbale pe stradă și în mijloacele de transport public. De asemenea, au existat și cazuri de atacuri fizice, iar elevii susțin că cele mai multe dintre ele au avut loc la școală. Mai mult, unii au acuzat că profesorii au ignorat incidentele și au susținut că au existat și unii care au făcut haz de necazul lor.

„Rolul profesorilor, despre care s-a spus că erau spectatori şi nu au intervenit, iar în alte cazuri, chiar făptaşi, se evidenţiază ca dimensiune foarte importantă a marginalizării pe care o experimentează tinerii în fiecare zi. Profesorii au fost, ocazional, nu doar discriminatorii în practicile lor, prin ignorarea prezenţei tinerilor în clase, dar şi rasişti prin opinii exprimate deschis în timpul orelor de curs sau prin ignorarea incidentelor care implicau rasismul”, a spus Daniela Sime, autoarea raportului, pe care îl va prezenta joi, la conferința European Sociological Association din Manchester.