Piața românească de retail va fi mai bogată, în curând, după ce i s-a dat undă verde unui nou lanț de magazine care va da fiori Lidl și Kaufland România, și care va avea prețuri foarte mici, conform reprezentanților companiei.
Așa cum scriam recent, pe piața românească va intra în curând unul din giganții în domeniu, venit tocmai din Polonia, și anume Grupul Żabka.
Gigantul din Polonia a primit undă verde de la Consiliul Concurenței privind achiziția pachetului majoritar de acțiuni a companiei românești DRIM Daniel Distribution FMCG, dar va activa pentru început doar pe piața locală din Pitești, având în vedere că firma achiziționată și-a desfășurat activitatea, preponderent, aici.
„Am salutat vestea că procesul oficial de fuziune a DRIM Daniel Distributie cu Grupul Żabka a fost finalizat.
Acesta este un alt pas spre dezvoltarea ecosistemului de comoditate pe piața europeană și spre continuarea expansiunii noastre
Sperăm că cooperarea strategică cu DRIM va influența dezvoltarea dinamică ulterioară a acestei companii.”, declara Tomasz Suchanski, CEO al Grupului Żabka.
Marele lanţ de supermaketuri va fi la concurență directă cu deja mult mai cunoscuții giganți de pe piața românească, precum Lid, Kaufland România, sau chiar Mega-Image, reprezentanții companiei anunțând că noul lanț de magazine va avea prețuri foarte mici.
Spre exemplu, clienții vor putea cumpăra produse de panificație ce vor avea prețuri cuprinse între 1 leu și 4,5 lei, iar pentru o bere vor ptuea plăti între 3 lei și 5 lei, pentru o bere cu tequilla.
Alte prețuri, conform companiei, vor varia între 10 lei și 12 lei pentru un suc natural, și doar 11 lei pentru un sandwich cu brânză și șuncă.
Un concept lansat pe piața de origine, în Polonia, este cel fără angajați, denumit Żabka Nano, care sunt de fapt 25 de magazine cu inteligență artificială, existând și o aplicație cu același nume, lansată de grup încă din 2020.
Conceptul de vânzare cu amănuntul nesupravegheat permite cumpărături rapide, fără casieri, cozi sau numerar, pentru a vinde produse adaptate cu precizie la locație și la datele demografice ale clienților.
Magazinele funcționează în mai multe formate, cum ar fi magazine independente inspirate de containere de transport maritim, puncte de vânzare tradiționale și puncte de vânzare de tip magazin.
Fiecare dintre acestea utilizează tehnologia de viziune computerizată bazată pe inteligență artificială creată printr-o cooperare strânsă cu compania americană de tehnologie AiFi. Magazinele autonome Żabka Nano sunt în funcțiune în șase orașe din Polonia, în centrele orașelor, gări și universități, printre alte locuri cu trafic intens.