Primele informații despre gigantul din Polonia care va deschide magazine în România apăreau încă din decembrie anul, trecut, dar de-abia acum Consiliul Concurenței i-a acordat undă verde pentru tranzacția anunțată.
Pe masa Consiliului Concurenței din România era depusă documentația unei tranzacții propusă de o companie din Polonia cu peste 10.000 de angajați. Conform informațiilor de la acel moment, DRIM Daniel Distribution FMCG intra în atenția celor de la Zabka, prin oferta de achiziție a pachetului majoritar de acțiuni ale companiei românești.
Decizia a venit deabia acum, în aprilie, astfel că, după obținerea aprobărilor de reglementare din partea autorităților române pentru această tranzacție, prioritatea Grupului Zabka va fi continuarea dezvoltării accelerate a DRIM, „determinată de combinarea poziției puternice pe piață a DRIM cu expertiza în domeniul retailului de proximitate și puterea financiară a Grupului Zabka”, conform lui Tomasz Suchanski, CEO al Grupului Żabka.
DRIM Daniel Distributie este o companie de familie cu o experiență vastă în industrie, și care este în prezent administrată de a doua generație de succesori ai fondatorilor, familia Trandafir și de Ioana Ionitescu, din Pitești.
Cu peste 10.000 de magazine, livrări din ușă în ușă, soluții digitale și deservirea a peste 3 milioane de clienți zilnic, Grupul Zabka, gigantul din Polonia, este un nume de top în materie de produse moderne de proximitate în întreaga Europă.
Marca de retail a fost înființată în 1998, iar din 2021, compania funcționează sub numele de Zabka Group, constând în trei unități de afaceri principale, împărțite între Zabka Polska, Zabka Digital și Zabka Future.
În comunicatul care anunță faptul că gigantul din Polonia care va deschide magazine în România, se mai precziează că decizia de a intra pe această piață vine ca urmare a unui „Istoric de creștere și potențialul de dezvoltare viitoare a pieței românești”, astfel făcând din piața românească „o direcție geografică naturală pentru extinderea Grupului”, conform oficialilor polonezi.
„Acest pas vine în urma unei analize aprofundate a pieței românești și a unor studii privind preferințele consumatorilor locali. Prin prezența operațională pe această piață, Grupul Żabka va dobândi cunoștințe și experiență.
Astfel, va permite luarea unor decizii informate cu privire la potențiale investiții ulterioare în România și la selectarea zonelor potrivite pentru dezvoltare din portofoliul larg al Grupului.”, se mai arată în documentul oficial.
Pentru moment se mai știe că există varianta de deschidere a cel puțin 200 de magazine pe plan local, mai mult ca sigur parte din ele find regăsite în Pitești, ulterior existând potențialul ca gigantul din Polonia să deschidă locații și în alte orașe, inclusiv Capitala.