Dacia, Renault și Nissan trec printr-un moment dificil, după ce fostul lor lider dă de pământ cu cifrele de afaceri. Chiar dacă acuzațiile vin din partea lui Carlos Ghosn, acuzat la rândul său de fapte ilicite, declarațiile au destul de multă greutate.
Omul de afaceri a acordat un interviu celor de la Le Parisien, în care comentează datele financiare ale celor două mari companii pe care le-a condus. Carlos Ghosn a vorbit despre preţul acţiunilor Renault şi Nissan din perioada în care el le conducea şi cel de astăzi. Practic, Nissan a scăzut cu 55%, iar Renault cu 70%, în timp ce Toyota sau General Motors cu 12, respectiv 15%.
Așadar, rezultatele obțiute de companiile Dacia, Renault și Nissan au fost aspru criticate de către Calos Ghosn, care nu ia în considerare pandemia de coronavirus, deoarece toți constructorii auto au trecut prin aceeași situație.
Carlos Ghosn spune că cifrele de afaceri sunt de-a dreptul “lamentabile” și că, momentan, se poate observa lipsa de cooperare dintre șefii companiilor.
“A venit din obsesia franceză pentru o fuziune pe care Nissan nu o mai dorea. Am crezut că am găsit, cu holdingul, o cale acceptabilă pentru ambele părți”, a declarat omul de afaceri.
Carlon Ghosn este acuzat de Nissan de fraudă, însă se apără și spune că tot ce a făcut a fost legal. Procurorii din Japonia îl acuză de fraudă, pentru nedeclararea unor venituri, dar și de deturnarea unor fonduri în interes personal.
În prezent, Carlos Ghosn se află în Liban, unde s-a refugiat după ce a plecat din Japonia, în timp ce se afla sub control judiciar. Acesta s-a îmbarcat la bordul unui avion privat, ascuns într-o cutie de instrumente muzicale. Se pare că acesta a fost ajutat de foști luptători ai forțelor speciale americane, iar în prezent Japonia a cerut Libanului extrădarea sa.