TVR își cere scuze după gafa incredibilă din emisiunea Marinei Almășan, în care a fost difuzată o melodie indecentă. Moderatoarea s-a apărut în fața CNA explicând că face eforturi disperate pentru a găsi o formulă prin care să transmită educația unei audiențe largi, nu la zero telespectatori. Din exces de zel, a decis ca programul să fie mai „colorat”.
Televiziunea Română și-a cerut scuze public, prin intermediul unui comunicat de presă, pentru gafa din emisiunea „Rivalii”, difuzată pe postul de televiziune TVR 2, moderată de Marina Almășan. În cadrul programului televizat, a fost difuzată o melodie folk indecentă, cu trimiteri de natură sexuală.
În ediția de pe data de 25 martie a emisiunii moderate de Marina Almășan a fost interpretat cântecul folk „Olguța gelofila”, catalogat de membra Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) Dorina Rusu drept „un moment de proastă inspirație”, potrivit Pagina de Media.
Reprezentanții CNA au sancționat TVR în ședința de marți, 13 iunie, cu o „somație publică” pentru difuzarea melodiei interpretate de solistul Daniel Iancu, la TVR 2. Acesta nu este singurul aspect care a atras aplicarea de sancțiuni din partea CNA, autoritatea din domeniul audiovizualului acuzând și o glumă făcută de moderatoarea Marina Almănaș referitoare la căsătoriile din India, în același program televizat.
„Având în vedere situaţia creată, conducerea postului TVR 2 a solicitat Preşedintelui Director-General al SRTv constituirea unei comisii disciplinare, care să cerceteze disciplinar persoanele responsabile de abaterile sancţionate de CNA”, a transmis Televiziunea Română, într-un comunicat de presă.
Președintele Director-General al SRTv, Dan Cristian Turturică, a dat curs cererii cu pricina și a dispus constituirea comisiei disciplinare care să evalueze abaterile sancționate de CNA. „Televiziunea Română regretă acest incident şi prezintă scuze publice telespectatorilor”, au mai transmis reprezentanții societății publice.
Prezentă în fața comitetului CNA pentru a da explicații privind alegerea la care a ales să recurgă în emisiunea „Rivalii”, de la TVR 2, moderatoarea Marina Almănaș a explicat că face eforturi disperate pentru a găsi o modalitate prin care să își crească audiența, dat fiind faptul că întregul canal prezintă un procentaj de 0,3% telespectatori.
„Eu fac eforturi disperate de a încerca să găsesc o formulă prin care să transmit educaţia îmbrăcând demersul meu într-un ambalaj care să poată fi vândut. Uitându-mă pe graficele de audienţă şi observând că audienţa medie la întregul canal este de 0,3 %, adică o treime dintr-un om se uită la programe… Sunt disperată”, a declarat moderatoarea TVR, în fața CNA.
Marina Almănaș a precizat că, probabil, din cauza acestei dorințe și a excesului de zel, a făcut ca demersul său educativ să fie mai „colorat” decât s-ar fi așteptat publicul, dat fiind faptul că programul ține de un post public de televiziune.