Marii producători apelează la anumite tertipuri prin care ne fac să le cumpărăm produsele, chiar dacă sunt niște copii și sunt și mai scumpe. Trucul iluziei optice este noua înșelătorie din supermarketuri după creșterea prețurilor. Așadar, la ce să fii atent ca să nu te păcălești.
Marile magazine apelează deseori la practici mai puţin corecte, iar asta este valabil nu numai pentru România, ci chiar și pentru Germania.
Presa germană a scris despre ofertele înşelătoare din mai multe magazine mari, care se găsesc şi la noi.
Pentru a încerca să mascheze scumpirile alimentelor din ultimul timp, apărute ca urmarea crizei energetice, criză cauzată de războiul din Ucraina, marile magazine, dar și producătorii apelează la trucul „iluziei optice” pentru a-și păcăli clienții.
Astfel, clienții rețelelor de supermarketuri cunoscute din Germania au hotărât să dezvăluie trucul și au organizat un sondaj online pentru „cel mai înșelător produs alimentar din supermarketurile germane”. Pe lista neagră au apărut 5 alimente foarte cunoscute.
Clienții germani care își fac cumpărăturile din Kaufland, Edeka, Lidl și altele sunt tot mai numulțumiți când își despachetează cumpărăturile acasă.
Observând produsele cumpărate își dau seama că au fost păcăliţi. Mai concret, descoperă că au mai puține produse decât se așteptau, conform banilor cheltuiți.
Consumatorii au identificat cinci candidați în sondajul pentru cel mai înșelător produs alimentar din 2022. Oricine poate vota online.
Produsele alimentare descoperite de clienții germani sunt niște copii aproape fidele ale unor produse marcă, dar care sunt cantitativ mai mici, însă au un preț mai mare.
Produsul 1: „Rama”, Upfield: „Aceeași ambalaj, același design, dar cu 100 de grame mai puțin conținut. Şi, deşi conţinutul este mai mic, prețul spread-ului este cu 25 la sută mai mare pe kilogram”.
Produsul 2: „Leerdammer”, Lactalis: „Doar 140 în loc de 160 de grame de brânză per pachet și un preț cu 43 la sută mai mare!”.
Produsul 3: „Pringles”, Kellogg’s: „cu 15 grame mai puține chipsuri și câteva creșteri de preț fac gustarea cu 25% mai scumpă”.
Produsul 4: „Calgon”, Reckitt Benckiser: „O înșelăciune nemaipomenită în informațiile despre dozare acoperă aproape perfect creșterea de 42 la sută a prețului”.
Produsul 5: „Jelly Bears”, Haribo: „Mai puține gume de fructe în pachet duce la o creștere ascunsă a prețului de până la 14 la sută”.
Consumatorii din Germania au timp până pe 22 ianuarie (18:00) să voteze cel mai înșelător produs alimentar.
Astfel, pe data de 23 ianuarie va fi anunțat „cel mai înșelător produs din 2022”.