Topul unde România a ajuns pe primul loc în Europa în 2022. Ar trebui să ne mândrim
În sfârșit, țara noastră se situează pe locul 1 într-un top al țărilor din Europa care ar trebui să ne facă cinste. Trebuie să ne mândrim cu faptul că România a înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor de automobile electrice din Europa, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
România, pe primul loc în Europa într-un top care ne face cinste. Care este motivul de mândrie
În primele trei luni ale lui 2022, vânzările de automobile electrice pe baterie în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu 53,4% până la 224.145 de unităţi. Astfel, multe pieţe din Europa au înregistrat creşteri procentuale de trei cifre (peste 100%), însă România a avut cea mai puternică creştere procentuală (408%), în contextul în care au fost vândute 2.108 de automobile electrice în primul trimestru al acestui an, faţă de 415 unităţi în perioada asemănătoare a anului trecut.
Acum, automobilele complet electrice reprezintă 10% din piaţa auto din Uniunea Europeană, ceea ce înseamnă dublu faţă de cota pe care o aveau în primul trimestru al lui 2021, depăşind hibridele de tip plug-in care au o cotă de piaţă de doar 8,9%.
De ce au scăzut vânzările de mașini electrice în Italia
După ce au cucerit principalele pieţe auto de pe bătrânul continent, cum ar fi Germania sau Franţa, vânzările de automobile electrice încep să explodeze și în Spania, România sau Polonia. Numai în Italia au scăzut vânzările de mașini electrice, în contextul în care încă se așteaptă introducerea unei noi prime pentru cumpărarea acestui tip de automobil.
În același timp, în perioada ianuarie-martie 2022, înmatriculările de mașini diesel au înregistrat un declin de 33,2% până la 378.000 de unităţi, cota de piaţă a acestor automobile micșorându-se cu 5,3 puncte procentuale până la 16,8%.
Vânzările de autoturisme diesel, în scădere
De altfel, toate pieţele auto din UE au înregistrat scăderi semnificative ale vânzărilor de mașini cu motorizare diesel, inclusiv în țara noastră, unde s-a înregistrat un minus de 19%.
În plus, în primul trimestru al acestui an au scăzut vânzările de automobile hibride de tip plug-in în Uniunea Europeană, fiind înmatriculate doar 199.107 astfel de automobile, cu 5,3% mai puţin decât în primul trimestru al lui 2021.
Ce cotă de piață mai au mașinile cu motorizare pe benzină și diesel
Chiar și așa, cota de piaţă a autoturismelor hibride de tip plug-in a crescut până la 8,9%, ca urmare a scăderii mai puternice a vânzărilor de autoturisme cu motoare tradiționale pe benzină şi motorină.
Potrivit datelor ACEA, autoturismele echipate cu motoare pe benzină şi motorină domină în continuare piaţa auto din Uniunea Europeană, reprezentând o cotă de piaţă combinată de 52,8%.