A fost făcut topul mașinilor fiabile în 2021. Care sunt cele mai bune mărci pentru toți românii, citiți în articolul de mai jos.
Mai multe companii private și instituții publice acreditate la nivel internațional au făcut topul celor mai fiabile mașini pentru 2021. Acestea, normal, sunt cele mai bune mărci pentru toți românii.
Dacă, peste Ocean, referința în domeniu este reprezentată de clasamentul publicat anual de compania J.D. Power, clienții din Europa se ghidează, cel mai adesea, după concluziile studiului TÜV SÜD, ce cuprinde aspectele problematice, dar și punctele forte ale noilor modele auto.
Astfel, dacă inginerii germani sunt mulțumiți de o anumită marcă, este cât se poate de clar că această atitudine se va regăsi și în rândul clienților care vor să își cumpere autoturism. În plus, un model construit cu rigoare, ce va manifesta cât mai puține defecțiuni tehnice, reprezintă o ofertă tentantă ca mașină second-hand, iar parcul auto german se schimbă relativ des, cu foarte multe exemplare importate în Europa de Est.
Astfel, Asociaţia Germană pentru Inspecţiile Tehnice Periodice ia în calcul lucrările executate pentru întreținerea fiecărui model în parte și operațiunile de service de care au avut nevoie pentru a remedia anumite defecțiuni cauzate de funcționarea defectuoasă a mecanismelor, sistemelor și echipamentelor de la bord ale mașinii.
Testarea completă a unui model include evaluarea componentelor sale în acord cu cerințele naționale și internaționale. Pintre cele mai importante repere se regăsesc: sistemele de alimentare și de răcire, sistemul de eșapament, transmisia, sistemul electric, precum și ansamblul bordului.
Ideea unei mașini fără nicio defecțiune manifestată pe întreaga durată de viață este o utopie. Se urmărește ca vizitele în service să fie cât mai predictibile și să parcurgă ciclul firesc al uzurilor.
Banii pot cumpăra orice, însă senzațiile tari la volan sau interiorul luxos nu garantează niciunui șofer că nu călca pragul service-ului în perioada de garanție. Cele mai comune defecte la mărcile premium:
Mercedes-Benz: formarea de condens pe interiorul carcasei blocurilor optice, slăbirea garniturilor în cazul injectoarelor pentru motorină și disfuncții ale sistemului de frânare;
BMW: erori generate de sistemul electric și disfuncții ale senzorilor folosiți de sistemul de frânare cu ABS;
Audi: scurgeri ale uleiului de servodirecție și defecțiuni ale pompei aferente, probleme manifestate de ambreiaj și funcționare dificilă a transmisiei manuale.
Clasamentul celor mai fiabile mașini, repartizate pe clase, este favorabil producătorilor germani. În clasa compactă, terenul de joc pe care Volkswagen Golf se simte ca peștele în apă, locul 1, este adjudecat de un model coreean. Topul complet este următorul:
clasa mini: Opel Adam, cu o rată a defecțiunilor de 3,7%;
clasa mică: Audi A1, pentru care procentul defectelor estimat este de 3,1%;
clasa compactă: Hyundai i30, cu o rată a defecțiunilor de 2,5%;
clasa medie: Opel Insignia, al cărui procent a fost de 2,2%;
clasa monovolum: Mercedes-Benz B Class, cu o rată a defecțiunilor de 2,2%;
clasa SUV: Mercedes-Benz GLC.
Cu un procent de doar 2,17%, aferent ratei defectelor constatate, SUV-ul casei din Stuttgart câștigă locul întâi atât la clasa lui, cât și în clasamentul general al modelelor analizate.
În categoria pe care GLC și-a adjudecat-o, alături de titlul general, mai figurează și roadsterul celor de la Mercedes-Benz. SLC figurează pe locul 2. Alte opțiuni ale celor care vor o mașină aproape nouă mai pot include:
Mercedes A Class, cu o rată a defecțiunilor de 2,5%;
Mazda CX-3, cu un procent de 2,7%;
Audi Q5, cu o rată de 2,8%.
Porsche 911 și Audi TT sunt performerii la această categorie, ceea ce face ca cele două modele să pară mai dezirabile. De asemenea, lista mașinilor ceva mai accesibile marelui public, cu o vechime moderată și cu o stare tehnică ce nu ar trebui să reclame intervenții majore, mai conține:
Opel Mokka, a cărui rată a defecțiunilor este de 5,0%;
Mitsubishi ASX, cu un procent de 5,7%;
Toyota RAV4, cotat cu 5,9%.