Taxe de până la 5.500 lei pe an în București pentru mașinile poluante?! Ce se poate întâmpla de la 1 ianuarie 2023

de: Stan Nicu
07 06. 2022

Sunt vești proaste pentru șoferi după ce sunt anunțate taxe de până la 5.500 pe an în București pentru mașinile poluante. Ce se poate întâmpla de la 1 ianuarie 2023, vedeți în articolul de mai jos.

Vești proaste pentru șoferii din București. Sunt anunțate taxe de 5500 de lei pe an

Sunt vești proaste pentru șoferii din București care conduc maşini poluante. Autorităţile locale intenționează să introducă din 2023 o taxă de poluare, iar sumele sunt unele substanțiale.

Autorităţile locale vor să instituie o zonă de emisii reduse în Capitală începând cu 1 ianuarie 2023. Proiectul a fost iniţiat de un consilier USR și urmează să fie pus în curând în dezbatere publică.

Șoferii din afara Bucureștiului vor plăti taxă de intrare în Capitală

Potrivit draftului hotărârii Consiliului General, în funcţie de tipul de mașină şi tipul motorizării, accesul vehiculelor va fi interzis treptat şi se va percepe o taxă. De asemenea, șoferii care nu au maşini înmatriculate în Bucureşti vor plăti de asemenea taxe de intrare în Capitală.

Spre exemplu, pentru maşinile non euro, EURO 1 şi EURO 2, taxa pentru o zi ar putea costa 20 de lei, pentru trei zile 55 de lei, iar pentru o săptămână bucureştenii ar putea scoate din buzunar nu mai puțin de 120 de lei.

La cât ar ajunge taxa pentru un an întreg

Taxele nu se opresc aici. Taxa pentru 30 de zile ar putea ajunge la 500 de lei, iar pentru un an întreg şoferii ar putea plăti chiar şi 5.500 de lei.

Conform proiectului consilierului USR, există, însă, şi câteva excepţii. Este vorba despre maşinile de poliţie, de pompieri, mijloacele de transport în comun, utilajele agricole sau cele care intervin la reparaţia drumurilor publice.

Taxele pentru maşinile non-euro, EURO 1 ŞI EURO 2

-Taxă 1 zi – 20 lei
-Taxă 3 zile – 55 lei
-Taxă 7 zile – 120 lei
-Taxă 30 de zile – 500 lei
-Taxă 365 de zile – 5.500 lei.

La ce vor fi folosiți banii strânși din aceste taxe

Banii strânși în urma acestor taxe, conform proiectului, ar urma să ajungă într-un fond special al Municipiului Bucureşti. Banii strânși în acest fond vor putea fi folosiți exclusiv pentru:

-amenajarea de piste de biciclete,
-înnoirea flotei de mijloace de transport în comun,
-amenajarea infrastructurii pentru vehicule electrice şi chiar sprijin financiar pentru achiziţionarea de maşini electrice.

Nicușor Dan nu este de acord cu această taxă

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că el nu susţine un astfel de proiect.

„Având în vedere informaţiile apărute în presă potrivit cărora Primarul General, Nicuşor Dan, doreşte să introducă o aşa-zisă taxă de poluare care trebuie plătită de autoturismele care circulă prin centrul Bucureştiului, Primăria Capitalei anunţă că: Primarul General nu a iniţiat şi nu susţine un astfel de proiect”, a transmis Biroul de presă al Primăriei.

Un proiect asemănător a mai fost și în anul 2029

Un proiect asemănător a mai existat şi în anul 2019, inițiat de primarul general de la vremea respectivă, Gabriela Firea. Proiectul se numea „Oxigen” şi prevedea maşini interzise, precum și taxe de poluare pentru şoferi, în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020. În acel proiect, abonamentul anual pentru maşinile non-Euro costa 1.900 de lei.