O taxă din București urmează să crească în anul 2023. Este vorba despre o majorare de la 0,5% la 2% din tariful de cazare. Noua modificare are loc de anul viitor. Un proiect de hotărâre în acest sens a fost supus dezbaterii publice pe site-ul Primăriei Capitalei. Care sunt obiectivele urmărite prin instituirea taxei speciale pentru promovarea dorită? Ce lucruri sunt vizate în acest sens? ,,Se impune necesitatea implementării unor proiecte complexe menite să promoveze Capitala ca destinaţie turistică atât la nivel naţional cât şi internaţional”, prevede raportul de specialitate.
Bucureștenii au parte de noi vești! Mai exact, va fi introdusă o taxă specială pentru promovarea turistică a municipiului București.
Aceasta ar putea crește în anul 2023 la o cotă de 2% la tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, faţă de 0,5%, în prezent. Proiectul în acest sens a fost supus dezbaterii publice pe site-ul Primăriei Capitalei.
Regulamentul arată că obiectivele urmărite prin instituirea taxei speciale pentru promovarea turistică sunt: creşterea numărului de turişti în municipiul Bucureşti, creşterea duratei de şedere a acestora, creşterea veniturilor obţinute din turism, îmbunătăţirea experienţei turistice şi creşterea investiţiilor în serviciile turistice.
În sensul acesta, sunt vizate: consolidarea şi comunicarea integrată a brandului turistic al municipiului Bucureşti; elaborarea unui program multianual de dezvoltare turistică a destinaţiei, a unei strategii de marketing a destinaţiei turistice şi implementarea activităţilor de promovare; susţinerea şi crearea de evenimente care pot genera creşterea numărului de turişti; crearea de circuite/produse/pachete turistice în scopul îmbunătăţirii experienţelor turistice; organizarea şi participarea la târguri/expoziţii.
De asemenea, mai sunt în vedere și: seminarii, conferinţe de profil; dezvoltarea reţelei de centre şi puncte de informare turistică; realizarea de campanii publicitare; dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene; semnalizarea turistică a oraşului declinată din imaginea de brand; realizarea unor studii de piaţă/marketing în turism.
„Oraşul Bucureşti se caracterizează printr-un potenţial turistic deosebit, determinat de numeroasele vestigii deţinute, la care se pot adăuga avantajele de a fi o capitală europeană. (…)
De-a lungul timpului, oraşul a dobândit o importantă zestre de monumente istorice, lăcaşuri de cultură, monumente de arhitectură, obiective religioase, ce oferă Capitalei un potenţial turistic ridicat, reprezentând baza dezvoltării şi creşterii atractivităţii Capitalei din punct de vedere turistic. (…)
Astfel, în vederea ridicării nivelului de conştientizare asupra patrimoniului turistic şi cultural pe care îl deţine Municipiul Bucureşti, se impune necesitatea implementării unor proiecte complexe menite să promoveze Capitala ca destinaţie turistică atât la nivel naţional cât şi internaţional”, prevede raportul de specialitate.