Apar vești noi privind taxa de poluare pe care Consiliul General a readus-o în discuție printr-un proiect de hotărâre, idee promovată încă din vremea mandatului Gabrielei Firea. Astfel, luni seară, primarul Capitalei, a venit cu informații proaspete legate de ce îi așteaptă pe șoferii care conduc mașini mai vechi.
În urmă cu două săptămâni, șoferii care dețin mașini poluante, au fost anunțați că, de la 1 ianuarie 2023, vor fi nevoiți să plătească până la 5500 de lei pe an, dacă vor dori să circule în zone din București în care autoritățile vor urmări reducerea emisiilor.
Vestea a venit ca un trăsnet pentru mulți șoferi din Capitală, ale căror autoturisme nu corespund noilor norme de poluare, printre aceștia regăsindu-se posesorii de vehicule non-Euro, Euro 1 și Euro 2. Potrivit proiectului de lege inițiat de un consilier USR, taxele ar fi trebuit să varieze între 20 de lei pe zi și 5.500 de lei pe an.
Din fericire pentru acești șoferi, dar din nefericire pentru sănătatea bucureștenilor, Nicușor Dan a anunțat că nu este de acord cu introducerea acestei taxe auto. Primarul Capitalei a explicat că această taxă nu este o soluție pentru București, ci mai degrabă, va extinde reţelele de parcări pentru care se va percepe taxă.
”Taxa auto este o propunere, a fost o propunere a administraţiei anterioare. Acum este o propunere formată de nişte consilieri generali, foarte bine, am tot respectul pentru orice fel de propunere de dezbatere. În opinia mea, nu este soluţia pentru Bucureşti”, a transmis Nicușor Dan, exprimându-și dezacordul față de taxa de poluare propusă de colegii săi.
În prezent, o oră de parcare în centrul Capitalei sau pe marile bulevarde este taxată cu 5 lei. Pentru a impulsiona șoferii să ocupe și parcările aflate la marginea orașului, Nicușor Dan susține că taxarea ar trebui să difere în funcție de importanța locului, evitând astfel supraaglomerarea din centru.
„Soluţia pentru Bucureşti, în opinia mea şi există un acord politic pe asta, este o taxare a parcării proporţională cu importanţa locului public pe care se se parchează şi strategia noastră merge în direcţia asta.
Adică nu e normal să ai o parcare subterană sau cum avem la Străuleşti o parcare care e goală şi după aceea pe toate străduţele pe care vii către centru să ai o parcare gratuită. Atunci evident că nimeni nu o să-şi lase maşina la marginea oraşului”, a declarat Nicuşor Dan, la Digi24.