Decizia luată la începutul acestui an de un important lanț de magazine din Europa a stârnit un val de speculații în rândul cumpărătorilor. Să fie acesta finalul numerarului? Anunțul făcut recent de reprezentanții supermarketurilor Kaufland, Lidl și Carrefour.
Cei doi ani trăiți în condiții de pandemie au schimbat mult comportamentul europenilor în ceea ce privește cumpărăturile. Pentru a se adapta noilor tendințe, reprezentanții unui celebru lanț de magazine din Germania au anunțat că, începând cu data de 16 ianuarie 2023, în niciuna dintre cele 40 de unități Gravis nu se vor mai accepta plățile în numerar.
„Pentru noi, ca retailer, plata doar cu cardul este mult mai ieftină, mai ușoară și permite procesarea mai rapidă”, a transmis un reprezentant al companiei Gravis.
Decizia a fost văzută de mulți ca un prim pas important în renunțarea la cash. În contextul explicațiilor oferite de Gravis, cumpărătorii au început să se întrebe dacă o măsură asemănătoare ar putea fi aplicată și de celelalte lanțuri de supermarketuri, precum Kaufland, Lidl sau Carrefour.
Se pare că este un scenariu puțin probabil, cel puțin în viitorul apropiat.
„Vrem să oferim clienților noștri posibilitatea de a plăti în modul care le este cel mai convenabil. Desigur, clienții noștri pot continua să plătească cu numerar în sucursalele noastre”, au transmis cei de la Kaufland.
Un răspuns similar a fost oferit și de cei de la Lidl:
„Ne dorim ca clienții noștri să aibă o experiență plăcută la cumpărături.
Aceasta înseamnă, de asemenea, că vă oferim posibilitatea de a alege între diferite opțiuni de plată în toate sucursalele Lidl din toată Germania”, au precizat reprezentanții Lidl.
Thomas Bonrath, purtător de cuvânt al grupului Rewe, al cărui membru este și Penny, a precizat că, în cele din urmă, metoda de plată trebuie să fie alegerea clienților.
„Deși numerarul scade în importanță, este încă a doua cea mai populară formă de plată. Pentru noi ca retaileri, versiunile digitale au și beneficii de servicii și asigurări. În cele din urmă, totuși, este important pentru noi să lăsăm la latitudinea clienților noștri să decidă cum doresc să plătească.
Prin urmare, vom continua să oferim cât mai multe metode de plată posibil în viitor – inclusiv plăți în numerar”, a explicat Thomas Bonrath