Gigantul Lidl România este pe cale să aibă o concurență importantă pe piața din Iași. Lanțul de supermarketuri Penny, investește câteva milioane de euro în două noi spații comerciale. Unul va fi cumpărat de la o companie farmaceutică din Brașov. Cel de-al doilea, în Iași, este o rebrenduire a unei foste locații Lidl România.
Deși Lidl România și-a anunțat continuarea programului de extindere la nivel național, aflăm din presa locală ieșeană că a renunțat la un spațiu comercial de cel puțin 1.500 de metri pătrați. Locația se afla în zona Moara de Foc, din Iași.
Presa locală anunță totuși o surpriză de proporții. După renunțarea la acest spațiu, lanțul de supermarketuri Penny a decis preluarea spațiului comercial și, bineînțeles rebrenduirea acestuia, potrivit unor surse ale APIX.ro.
Decizia Lidl România de a renunța la spațiul din Iași, de 1.500 de metri pătrați, unde a investit câteva milioane, mai spun cei de la APIX, ar veni după achiziția unui alt teren. Terenul a fost cumpărat de la o altă companie, de la Compan SA, iar aici Lidl România va investii alte câteva milioane în construcția și amenajarea noului magazin.
Alte informații vorbesc despre o nouă tranzacție imobiliară, iar pionii principali sunt Ropharma Brașov și Penny. Conform informațiilor din presa locală brașoveană, inițiativa de vânzare a avut-o compania farmaceutică.
Terenul, de aproximativ 8.800 de metri pătrați s-ar afla tot în Iași, valoarea terenului fiind de aproximativ 2 milioane euro. Aceste tranzacții vin ca urmare a unui plan de extindere a lanțului Penny, plan anunțat de REWE. În 2020, compania a reorganizat 75 de magazine existente și a deschis aproximativ 25 de puncte de vânzare cu amănuntul noi.
„În continuare, ne vom concentra pe satisfacția angajaților și clienților noștri și vom investi în produse de calitate, cu accent pe mărcile produse local, dar și în soluții de digitalizare și automatizare.
De asemenea, planificăm să extindem în mod durabil rețeaua de magazine Penny și să ajungem la un număr de 600 unități până în 2029 „, a declarat directorul general al REWE România, Daniel Gross.
Penny Market a intrat pe piața românească în 2005, și de atunci a cunoscut o evoluție bună pe piața de profil. REWE anunța, tot în 2020, că intenționează să investească peste 2 miliarde de lei în rețeaua Penny din România până la sfârșitul anului 2025.
În următorii ani, REWE intenționează să deschidă al patrulea centru logistic din România, în Regiunea Oltenia. Rețeaua sa este deservită acum de trei centre logistice situate în Ștefanestii de Jos, Turda și Bacău. Vor mai investi sume importante și pentru modernizarea și eficientizarea rețelei de magazine existente.
Penny Market a raportat o cifră de afaceri de 3,96 miliarde de lei în România în anul fiscal 2019. Cifra este în creștere cu 15% față de 2018. Tot în 2019, REWE a investit peste 280 de milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei.
Contribuția magazinelor Penny Market la bugetul de stat al României în 2019 a depășit 194 de milioane de lei. Cifra, este una în creștere cu 53% față de 2018. Peste 80% din produsele de pe rafturile sale din țară sunt achiziționate de la producători și furnizori locali. În prezent, Penny Market are peste 260 de magazine în România și aproximativ 4.800 de angajați.