Sistemul RO-Alert, prin care românii sunt avertizați cu privire la anumite fenomene înainte sau în timpul producerii acestora, îi face pe mulți să se simtă în siguranță, dar îi și nemulțumește pe alții. În urma unui studiu, s-a aflat ce sentimente le provoacă mesajele de tip RO-Alert utilizatorilor, dar și ce ar trebui schimbat la acestea.
Alertele pe care le primim pe telefon în situațiile în care este un pericol iminent sunt privite diferit de utilizatori. O cercetare recentă a scos la iveală cum se raportează românii la acest sistem de avertizare, dar și care sunt neajunsurile lui.
Astfel, în urma studiului realizat de Reveal Marketing Research s-a stabilit că majoritatea oamenilor se simt mai în siguranță de când primesc astfel de alerte. 80% dintre respondenți consideră că acestea contribuie la sporirea sentimentului de siguranță. În ceea ce privește latura emoțională, 40% dintre cei întrebați au spus că devin mai atenți când primesc astfel de mesaje, 34% devin mai prudenți, iar 33% au spus că simt teamă când văd alerta pe telefon.
Nu mesajele în sine reprezintă problema, ci sunetul lor, după cum au pus mare parte dintre participanții la studiu. Sunetul strident, care se aude la volum mare chiar și atunci când telefonul este în modul silențios, îi sperie cel mai des pe români. 40% dintre respondenți consideră că mesajele ar trebui să fie trimise fără sunet, doar vizual. De asemenea, 23% dintre subiecți consideră că ar trebui eliminate alertele pentru situațiile care nu sunt atât de grave sau urgente.
Sistemul Ro-Alert poate fi dezactivat din setările telefonului. 8% dintre participanții la sondaj au recunoscut că au oprit notificările, în timp ce restul de 92% le au în continuare active.
”Datele studiului indică faptul că românii au încredere în utilitatea sistemului RO-Alert, ceea ce reflectă o conștientizare sporită a riscurilor în situații de urgență și contribuie la îmbunătățirea comportamentelor de pregătire și prevenție. Interesant este de subliniat și faptul că tinerii români manifestă o sensibilitate emoțională mai mare în fața incertitudinii, aceștia asociind în mai mare măsură sentimente de teamă și anxietate o dată cu primirea mesajelor RO-Alert”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Ajustarea volumului și tonului notificărilor este o preferință mai des întâlnită în rândul femeilor, cu 45% dintre acestea optând pentru această funcție, comparativ cu 35% dintre bărbați. Aceeași preferință este mai prezentă și în rândul persoanelor cu venituri de peste 6000 RON, dintre care tot 45% își doresc această opțiune. În schimb, modul ”Doar vizual” este ales de bărbați, 40% dintre aceștia optând pentru această variantă, comparativ cu doar 24% dintre femei.
Totodată, persoanele de peste 55 de ani sunt mai interesate de posibilitatea de a selecta tipurile de alerte pe care le primesc, 28% dintre aceștia manifestând această preferință, comparativ cu 16% din totalul participanților la studiu. În altă ordine de idei, tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani (22%) și părinții (19%, față de 13% dintre persoanele fără copii) sunt mai preocupați de opțiunea de a seta intervale de timp pentru primirea alertelor, cum ar fi blocarea acestora pe timpul nopții.