STS cumpără servere de 5,4 milioane de euro. Cum vrea să protejeze informațiile „secret de serviciu”

Autor: Claudiu Surmei - 15:52
STS cumpără servere de 5,4 milioane de euro

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) vrea să cumpere servere în valoare de peste 5,4 milioane de euro. Licitația a fost deja lansată și vizează achiziționarea de servere de la un candidat care să poată asigura protecţia informaţiilor clasificate „secret de serviciu.”

STS cumpără servere de 5,4 milioane de euro

În urma licitației, contractul va fi atribuit după criteriul prețului cel mai scăzut, iar durata acodrului este estimată la 2 ani. Cele 5,4 milioane de euro necesare pentru achiziționarea serverelor urmează să fie asigurate de la buget.

„Media cifrei de afaceri globale a candidatului pe ultimii 3 ani (2016, 2017 şi 2018) trebuie să fie cel puţin egală cu 900.000 euro. Pentru ca o candidatură să fie declarată admisibilă din punct de vedere al capacităţii de a asigura protecţia informaţiilor clasificate nivel „secret de serviciu”, este obligatoriu ca fiecare dintre aceşti operatori economici care participă la procedură în calitate de candidat/candidat asociat/subcontractant/terţ susţinător, să obţină avizul de securitate”, se arată în anunțul publicat pe SICAP.

De asemenea, candidatul trebuie să fi livrat în ultimii 5 ani produse similare cu cel pe care STS dorește să îl achiziționeze. În august 2018, STS a anunțat semnarea unui contract de furnizare de echipamente și aplicații informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware şi software a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.” Constractul a fost semnat cu Asocierea Orange Romania – Atos Convergence Creators.

Recent, la rectificarea bugetară Guvernul României a redus bugetul STS cu 71,66 milioane de lei, în timp ce bugetul SRI a crescut cu 396,5 milioane de lei.

Se poate spune că STS vrea să țină pasul cu noile evoluții tehnice și tehnologice, de vreme ce demarează aceste achiziții. Ceea ce nu reușește STS să facă este să își motiveze și să își instruiască angajații de la 112 să trateze cu mai multă atenție și empatie apelurile de urgență. Înregistrările publicate de Alexandru Cumpănașu în cazul Caracal arată că angajații de la 112 au repezit-o pe Alexandra Măceșanu, tânăra care sunase și declarase că a fost răpită, violată și bătută.


Citește și...