Strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour. De ce hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor

Strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour. De ce hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor
Plasarea produselor în magazin influențează achizițiile

Majoritatea marilor retaileri, precum Lidl, Kaufland sau Carrefour, știu că marketingul joacă un rol important în piață. Plasarea produselor în magazin este o parte esențială a succesului în industria de bunuri de larg consum și de vânzare cu amănuntul. Cu toate mărcile diferite, concurența pentru atenție este acerbă. Mai ales cu atât de multe mărci noi care încearcă să concureze cu cele consacrate. Este imposibil să nu fi mers într-unul din aceste magazine și să nu fi observat un anume aspect. Și anume că hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor. Dar v-ați pus întrebarea de ce? Răspunsul este unul simplu, strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour, marketingul.

Plasarea produselor în magazin influențează achizițiile

Când vine vorba de comerțul cu amănuntul, plasarea produselor joacă un rol important în vânzări. Mediul din magazin influențează cumpărătorii chiar mai mult decât mulți dintre noi își dau seama.

Cercetările arată că consumatorii iau două treimi din deciziile privind mărcile lor în magazin. Iar generațiile mai tinere de cumpărători nu sunt la fel de loiali față de marcă ca părinții și bunicii lor.

Așadar, importanța plasării produselor crește rapid. Adesea, mărcile nu au prea mult control asupra poziționării pe rafturi pe care o primesc în magazine. Cu toate acestea, retailerii, precum Lidl, Kaufland sau Carrefour, care gestionează o marcă de bunuri de larg consum, știu că există totuși o mare valoare în înțelegerea modului în care plasarea produselor are impact asupra clienților.

Care este strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour

Cercetările ne spun că plasarea produselor în centrul rafturilor este mai vizibilă. Această poziție crește în cele din urmă vânzările. Cumpărătorii încep să privească un raft la nivelul ochilor.

Deoarece majoritatea oamenilor sunt dreptaci, ei scanează de la stânga la dreapta în josul selecției la nivelul ochilor. Această secțiune a raftului este unul dintre cele mai bune locuri de securizat. Consumatorii iau în general decizia de cumpărare în mai puțin de opt secunde.

Plecând de la aceste date, Lidl, Kaufland sau Carrefour, folosesc aceste strategii pentru a-și determina clienții să treacă prin dreptul rafturilor cu cele mai multe produse. Dacă v-ați întrebat de ce hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor, răspunsul este extrem de simplu. Strategiile de marketing care au demonstrat că genul acesta de achiziții fac parte din categoria cumpărăturilor spontane.

De fapt cercetările de marketing arată că între 30% și 60% din vânzările realizate în supermarketuri sunt achiziții spontane. De-aici și strategia de a plasa aceste produse, în mai toate magazinele, în rafturile situate în spatele magazinelor.