10 iun. 2022 | 12:19

Strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour. De ce hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor

Diverse
Strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour. De ce hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor
Plasarea produselor în magazin influențează achizițiile

Majoritatea marilor retaileri, precum Lidl, Kaufland sau Carrefour, știu că marketingul joacă un rol important în piață. Plasarea produselor în magazin este o parte esențială a succesului în industria de bunuri de larg consum și de vânzare cu amănuntul. Cu toate mărcile diferite, concurența pentru atenție este acerbă. Mai ales cu atât de multe mărci noi care încearcă să concureze cu cele consacrate. Este imposibil să nu fi mers într-unul din aceste magazine și să nu fi observat un anume aspect. Și anume că hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor. Dar v-ați pus întrebarea de ce? Răspunsul este unul simplu, strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour, marketingul.

Plasarea produselor în magazin influențează achizițiile

Când vine vorba de comerțul cu amănuntul, plasarea produselor joacă un rol important în vânzări. Mediul din magazin influențează cumpărătorii chiar mai mult decât mulți dintre noi își dau seama.

Cercetările arată că consumatorii iau două treimi din deciziile privind mărcile lor în magazin. Iar generațiile mai tinere de cumpărători nu sunt la fel de loiali față de marcă ca părinții și bunicii lor.

Așadar, importanța plasării produselor crește rapid. Adesea, mărcile nu au prea mult control asupra poziționării pe rafturi pe care o primesc în magazine. Cu toate acestea, retailerii, precum Lidl, Kaufland sau Carrefour, care gestionează o marcă de bunuri de larg consum, știu că există totuși o mare valoare în înțelegerea modului în care plasarea produselor are impact asupra clienților.

Care este strategia de necrezut din Lidl, Kaufland sau Carrefour

Cercetările ne spun că plasarea produselor în centrul rafturilor este mai vizibilă. Această poziție crește în cele din urmă vânzările. Cumpărătorii încep să privească un raft la nivelul ochilor.

Deoarece majoritatea oamenilor sunt dreptaci, ei scanează de la stânga la dreapta în josul selecției la nivelul ochilor. Această secțiune a raftului este unul dintre cele mai bune locuri de securizat. Consumatorii iau în general decizia de cumpărare în mai puțin de opt secunde.

Plecând de la aceste date, Lidl, Kaufland sau Carrefour, folosesc aceste strategii pentru a-și determina clienții să treacă prin dreptul rafturilor cu cele mai multe produse. Dacă v-ați întrebat de ce hârtia igienică și carnea sunt în capătul magazinelor, răspunsul este extrem de simplu. Strategiile de marketing care au demonstrat că genul acesta de achiziții fac parte din categoria cumpărăturilor spontane.

De fapt cercetările de marketing arată că între 30% și 60% din vânzările realizate în supermarketuri sunt achiziții spontane. De-aici și strategia de a plasa aceste produse, în mai toate magazinele, în rafturile situate în spatele magazinelor.

Parteneri
De ce se mănâncă pomana porcului de Ignat deși suntem în Postul Crăciunului
Redactia.ro
Serialul numărul, 1 pe Netflix. E inspirat din evenimente reale și a oprit planeta în loc!
Click.ro
Ultimele mesaje trimise de pe front de soldații ruși. „E un munte de cadavre”. Mărturii cutremurătoare
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
O mai ții minte pe Esmeralda? Au trecut 27 de ani de la rolul care a făcut-o celebră pe actrița Leticia Calderon, iar viața ei a bătut orice telenovelă! Cum arată azi, la 56 de ani, frumoasa actriță / FOTO
Unica.ro
Documentul care le făcea viața grea românilor. Totul se schimbă din 2025
EVZ.ro
Un bărbat și-a ucis soția în luna de miere. Înainte să comită crima, spunea despre femeie că este „totul” pentru el
Spynews
S-a stins din viață marele actor. Lumea toată l-a iubit: Nu e corect, merita mai mult timp!
Capital.ro
Pentru el s-a transformat Maria Popovici? A fost surprinsă la ceas de seară cu un bărbat elegant și galant. Divorțul de Mincu a schimbat-o radical. 20 de imagini în care nu o mai recunoști
Avantaje
El va fi VIITORUL PREȘEDINTE al României? CUTREMUR la nivel național
Mediaflux
Ion Șaulescu de la Mireasa, sezonul 4, adevărul despre separarea de Raluca, după trei ani de relație: „Nu sarcina a fost motivul”. Ce s-a întâmplat între foștii concurenți
Spynews.ro
Două alimente consumate zilnic de români s-au dovedit a fi cancerigene
Realitatea.net
Rezultate Loto azi, 22 decembrie 2024. Numerele câștigătoare duminică la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super Noroc și Noroc Plus
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro