Primăria Capitalei vrea să mai cumpere autobuze pentru STB, dar acestea vor fi hibride, ca să fie mai prietenoase cu mediul. Vestea bună e că vor fi fabricate de Mercedes, deci ar trebui să fie mai bune decât cele turcești.
În București încă mai circulă autobuzele marca Mercedes. Chiar dacă multe dintre ele au ajuns într-o stare deplorabilă pentru că STB investește prea puțin în reparații și mentenanță, ele sunt încă funcționale și ar fi groaznic fără ele.
Apoi, Gabriela Firea și consilierii săi au reușit să cumpere autobuzele noi de la o companie turcească, dar au fost criticate inclusiv de angajații STB că au venit, de noi, cu probleme tehnice.
Pentru că viitorul transportului public trebuie să fie cât mai ecologic, Primăria Capitalei vrea acum să achiziționeze alte 130 de autobuze care ar trebui să fie hibride, adică să fie și electrice și pe motorină.
În urma licitației lansate de primărie, doar Mercedes-Benz a depus ofertă.
Chiar azi (7 mai, n.r.) s-a depus o ofertă, spun eu, semnificativă, din partea companiei Mercedes-Benz pentru cele 130 de autobuze hibrid. Această ofertă, firește, va fi analizată și într-o perioadă foarte scurtă de timp, legală, bineînțeles, se va anunța dacă ea va anunța dacă ea corespunde criteriilor de licitare, a declarat Gabriela Firea.
Și, știm cu toții cât de excesiv de severe sunt acele criterii, pentru o capitală europeană cu atât de multe lipsuri, dar cu multe probleme în ceea ce privește traficul.
Ca orice companie, Mercedes are propriile standarde de a fabrica autobuze și sunt în conformitate cu regulile europene. Dar, dacă ratează doar un singur criteriu din lista „stufoasă” impusă de Primăria Capitalei, am putea rămâne și fără aceste mașini, care sunt o șansă la un București cu un aer mai curat.
O ușoară relaxare a acelor criterii care oricum n-au adus cine știe ce calitate transportului public până acum, după cum s-a văzut, ar fi necesară. Mă întreb ce companie s-ar mai arăta interesată dacă Mercedes ar fi respinsă.