Soluția la care au recurs casele de pensii pentru cei care vor să își depună dosarul de pensionare

Soluția la care au recurs casele de pensii pentru cei care vor să își depună dosarul de pensionare
Soluția caselor de pensii pentru cei care vor spă-și depună dosarul de pensionare

Casele de pensii au venit cu o soluție pentru pensionarii care își depun dosarul în perioada aceasta. Care vor fi demersurile în contextul pandemiei cu COVID-19 pentru vârstnici?

Soluția caselor de pensii pentru cei care își depun dosarele de pensionare

În contextul decretării stării de urgență, în conformitate și cu noile măsuri de prevenție indicate de autorități, demersurile se schimbă în fiecare instituție. Casa Județeană de Pensii Bihor a anunțat faptul că înregistrările de cereri și de recalculare se vor face strict telefonic sau prin internet, exclusă fiind deplasarea la sediu. „Începând cu data de 18.03.2020, pe toată durata decretării stării de urgenţă, operaţiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie naţională precum şi a recalculărilor, se va realiza telefonic sau prin email. Comunicarea numărului de înregistrare a cererii se va transmite telefonic/email”, arată o informare transmisă presei joi.

În acest context, toți cei care au nevoie de indicații în plus, sunt rugați să sune la numerele de telefon: 0259/430728 şi 0259/442658. Pentru Casa Locală de Pensii Beiuş, doritorii pot suna la telefon 0259/321152 sau să trimită e-mail la mailbeius@cjpensiibihor.ro. pentru mai mutle informații.  Procedura aceasta este necesară pentru a evita expunerea segmentului acestuia de populație și pentru a-i asigura că nu pierd din drepturile cuvenite. Solicitanții vor urma să fie contactați telefonic sau prin mail pentru a prezenta documentele necesare stabilirii drepturilor de pensie în original.

Soluția caselor de pensii pentru cei care își depun dosarul de pensionare în această perioadă
Soluția caselor de pensii pentru cei care își depun dosarul de pensionare în această perioadă

Ce alte detalii mai arată comunicatul oficial?

„În ceea ce priveşte serviciul de programare telefonică, acesta se suspendă pe perioada instituirii stării de urgenţă. Solicitanţii vor fi contactaţi ulterior, telefonic sau prin mail, pentru a se prezenta cu documentele necesare stabilirii drepturilor de pensie în original (carnetul de muncă, adeverinţele privind sporurile cu caracter permanent şi condiţiile superioare de muncă, precum şi alte documente prevăzute de normele de aplicare a legii) şi în copie (acte de stare civilă, carnet de muncă, livret militar – după caz, diploma de absolvire a facultăţii/adeverinţa din care reiese frecvenţa la zi a cursurilor, etc.)”
Comunicat (Sursa: ebihoreanul.ro)