Dacă lucrezi ca șofer în România, salariul poate porni de la cel puțin 1500 -1900 de lei net. Statistici recente publicate de platformele cu anunțuri de angajare arată această statistică.
La o simplă căutare se pot găsi numeroase oferte de angajări pentru șoferii de TIR. În cazul acestora, salariul de pornire este de 2.500 de lei net. Evident, crește dacă șoferul va fi nevoit să facă curse externe.
În acest din urmă caz, venitul lunar net poate fi de 3.800 -4.000 de lei. Cele mai mari pot trece și de 7.000 de de lei. Acest prag maxim ar echivala cu un salariu de aproximativ 1.500 de euro pe lună.
Salariile sunt orientative, pe baza anunțurilor publicate pe site-urile de specialitate. Acestora li se pot adăuga alte beneficii (bonuri valorice, combustibil). La capitolul bonusuri pot fi încadrate și cazările, pentru că unii patroni asigură plata pentru înnoptările în afara țării în hoteluri sau pensiuni.
Potrivit unei analize publicate de Libertatea, sunt și șoferi de TIR-uri care fac curse externe și care pot încasa și peste 1.500 de euro lunar. Însă, au de parcurs distanțe mari și încărcături pe măsură.
Analiza publicată de Libertatea mai arată că, în Germania, un șofer primește lunar între 2.200 și 2.500 de euro net. La noi, salariul lui ar fi de 10.000-12.000 de lei, dacă s-ar păstra același nivel de plată.
În Olanda, șoferul de TIR poate fi plătit cu 2.300 de euro net, adică aproape 11.000 de lei în mână.
În Italia și în Spania, salariul unui șofer de TIR este cuprins între 2.000 și 2.300 de euro net. În Austria, acesta poate fi și mai mic de 2.000 de euro.