22 mart. 2023 | 16:34

Singura literă care nu apare în Tabelul Periodic. Sigur nu ai observat

Diverse
Singura literă care nu apare în Tabelul Periodic. Sigur nu ai observat
Curiozitati despre tabelul periodic

Puțini oameni au observat acest lucru. Știi care este singura literă care nu apare în Tabelul Periodic? Există o anumită literă care nu apare deloc în tabelul periodic al elementelor, în timp ce alta a fost folosită doar ca înlocuitor.

Ce este tabelul periodic al elementelor

Tabelul periodic al elementelor este o formă de organizare grafică a elementelor chimice, care le dispune într-o ordine crescătoare a numărului atomic (numărul de protoni din nucleul atomic al unui element).

Elementele cu proprietăți asemănătoare sunt dispuse în aceeași coloană verticală (numită grupă), în timp ce elementele cu proprietăți chimice asemănătoare sunt dispuse orizontal în aceeași perioadă.

În tabelul periodic, elementele sunt reprezentate prin simboluri chimice, care sunt de obicei formate din prima literă sau primele două litere ale numelui lor. De exemplu, simbolul pentru hidrogen este „H”, simbolul pentru carbon este „C”, iar simbolul pentru oxigen este “O”.

Tabelul periodic este util pentru a înțelege proprietățile și comportamentul elementelor chimice. Aceste proprietăți pot fi legate de poziția lor în tabel.

De exemplu, elementele din aceeași grupă au aceleași proprietăți electronice de valență, ceea ce le face să aibă proprietăți chimice similare. De asemenea, acestea sunt dispuse în ordinea creșterii numărului atomic, ceea ce înseamnă că proprietățile lor se schimbă treptat pe măsură ce numărul atomic crește.

Tabelul periodic este util și în chimie pentru a calcula masele atomice și masele moleculare ale compușilor chimici.

De asemenea, poate fi folosit pentru a prezice reacțiile chimice între elemente sau între elemente și compuși chimici.

În general, tabelul periodic al elementelor este un instrument important pentru înțelegerea chimiei și a lumii înconjurătoare

Singura literă care nu apare în Tabelul Periodic

Litera „J” este singura care nu se găsește în tabelul periodic.

În unele țări (de exemplu, Norvegia, Polonia, Suedia, Serbia, Croația), elementul iod este cunoscut sub numele de jod. Cu toate acestea, în tabelul periodic se folosește în continuare simbolul IUPAC pentru acest element.

Nu există un motiv anume, deoarece niciun element nu are un nume care să înceapă cu J, altfel am avea simboluri care încep cu J. Nu există elemente ale căror nume sau simboluri să înceapă cu literele J și Q. Există un singur element al cărui nume sau simbol începe cu U,V,X,W. Numele sau simbolurile a 2 elemente încep fiecare cu litera K,Y,Z.

Despre elementul Ununtrium

S-a speculat că elementul 113 (ununtrium), recent descoperit, ar putea primi un nume permanent care să înceapă cu un J și simbolul elementului J. Elementul 113 a fost descoperit de echipa de colaborare RIKEN din Japonia. Cu toate acestea, cercetătorii au optat pentru denumirea elementului nihonium, bazată pe numele japonez al țării lor, Nihon koku.

Litera Q

Litera „Q” nu apare în niciun nume oficial de element. Denumirile temporare ale elementelor, cum ar fi ununquadium, conțin această literă. Cu toate acestea, niciun nume de element nu începe cu Q și niciun nume oficial de element nu conține această literă.

Odată ce ultimele patru elemente din tabelul periodic actual vor primi nume oficiale, nu va mai exista niciun Q în tabelul periodic. Tabelul periodic extins, care include elementele super grele nedescoperite (numere atomice mai mari de 118), va conține în continuare litera Q în denumirile temporare ale elementelor.

Ce este numărul atomic Z

Numărul atomic (Z) al unui element este numărul de protoni din nucleul fiecărui atom al acelui element. Numărul de electroni este egal cu numărul de protoni dintr-un atom al unui element.

De ce numărul atomic este notat cu Z? Simbolul numărului atomic, Z, vine de la „Zahl”, care înseamnă număr german. Simbolul Z desemna locul unui element în tabelul periodic înainte de 1915.

Care este cel mai rar element cunoscut?

Astatina (At) poate fi cel mai rar element natural din scoarța terestră, dar este membru al familiei halogenilor [fluor (F), clor (Cl), brom (Br), iod (I) și astatină (At)] și se presupune că are caracteristici similare cu alte elemente din grupa 17

Curiozități despre tabelul periodic al elementelor:

• Tabelul periodic al elementelor a fost inventat independent de doi savanți, Dmitri Mendeleev și Julius Lothar Meyer, în 1869. Ambii au utilizat proprietățile chimice și fizice ale elementelor pentru a le organiza într-un tabel.
  • Elementele din grupa 18 a tabelului periodic, numite gaze nobile, sunt cunoscute și sub denumirea de elemente inert-gaz. Acestea sunt extrem de stabile din punct de vedere chimic și nu formează ușor compuși cu alte elemente.
  • Elementul cu cel mai mic număr atomic este hidrogenul, cu numărul atomic 1, iar elementul cu cel mai mare număr atomic este oganessonul, cu numărul atomic 118.
  • Numerele de grupă ale elementelor din tabelul periodic sunt numerotate de la 1 la 18. Grupa 1 a elementelor este cunoscută și sub numele de metale alcaline, iar grupa 2 este cunoscută sub numele de metale alcalino-pământoase.
  • Tabelul periodic al elementelor este continuu, dar a fost împărțit în perioade pentru a face organizarea elementelor mai ușor de vizualizat. Fiecare perioadă conține elemente cu aceeași structură electronică.
  • Cele mai cunoscute elemente sunt reprezentate de simboluri, cum ar fi H pentru hidrogen, C pentru carbon, O pentru oxigen și Au pentru aur.
  • Unele elemente, cum ar fi hidrogenul și heliul, sunt rare și au fost descoperite mai târziu decât celelalte elemente din tabelul periodic.
  • În tabelul periodic există aproximativ 94 de elemente care apar în natură. Toate celelalte elemente sunt produse strict de om. Unele surse afirmă că în natură apar mai multe elemente, deoarece elementele grele pot face tranziția între elemente pe măsură ce suferă dezintegrare radioactivă.
  • Technețiul a fost primul element care a fost fabricat artificial. Este cel mai ușor element care are doar izotopi radioactivi (niciunul nu este stabil).
  • Uniunea Internațională de Chimie Pură Aplicată, IUPAC, revizuiește tabelul periodic pe măsură ce noi date devin disponibile. La momentul redactării acestui articol, cea mai recentă versiune a tabelului periodic a fost aprobată în decembrie 2018.
  • Rândurile tabelului periodic se numesc perioade. Numărul de perioadă al unui element este cel mai înalt nivel energetic neexcitat pentru un electron al acelui element.
  • Coloanele de elemente ajută la distingerea grupurilor din tabelul periodic. Elementele din cadrul unei grupe au mai multe proprietăți comune și au adesea aceeași dispunere a electronilor externi.
  • Majoritatea elementelor din tabelul periodic sunt metale. Metalele alcaline, pământurile alcaline, metalele bazice, metalele de tranziție, lantanidele și actinidele sunt toate grupuri de metale.
  • Tabelul periodic actual are loc pentru 118 elemente. Elementele nu sunt descoperite sau create în ordinea numărului atomic. Oamenii de știință lucrează la crearea și verificarea elementelor 119 și 120, ceea ce va schimba aspectul tabelului, deși au lucrat la elementul 120 înainte de elementul 119. Cel mai probabil, elementul 119 va fi poziționat direct sub francium și elementul 120 direct sub radiu. Chimiștii ar putea crea elemente mult mai grele, care ar putea fi mai stabile datorită proprietăților speciale ale anumitor combinații de numere de protoni și neutroni.
  • Deși te-ai putea aștepta ca atomii unui element să devină mai mari pe măsură ce numărul lor atomic crește, acest lucru nu se întâmplă întotdeauna, deoarece dimensiunea unui atom este determinată de diametrul învelișului său electronic. De fapt, atomii elementelor scad de obicei în dimensiune pe măsură ce vă deplasați de la stânga la dreapta pe un rând.
  • Principala diferență între tabelul periodic modern și tabelul periodic al lui Mendeleev este că tabelul lui Mendeleev a aranjat elementele în ordinea creșterii greutății atomice, în timp ce tabelul modern ordonează elementele în funcție de creșterea numărului atomic. În cea mai mare parte, ordinea elementelor este aceeași între cele două tabele, deși există și excepții.
Parteneri
Antena 1 dă în judecată Pro TV. Scandal uriaș din cauza chefilor Scărlătescu, Bontea și Dumitrescu
Redactia.ro
Câștigătorul Chefi la cuțite dă de pământ cu Bontea, Dumitrescu și Scărlătescu. Ce a avut de spus la adresa foștilor chefi din cooking show-ul Antenei 1
Click.ro
NU le RECUNOȘTI! Cum arătau divele din România acum 30 de ani! Transformare ȘOCANTĂ
Vocea.biz
Un băiat de 14 ani a murit după ce a răspuns la o provocare și a mâncat un chips extrem de picant
Digi24
Cum a apărut îmbrăcată o actriță din Rusia la Cannes. Toată lumea vorbește despre rochia ei!
Unica.ro