Se vinde firma cu magazine și în România. Cine este miliardarul care dă lovitura anului, urmărind să cumpere cu totul retailerul de cosmetice L’Occitane. Ce intenționează să facă după preluarea companiei.
Compania L’Occitane, fondată în Franța în 1976 are în prezent sedii în Luxembourg și Geneva, fiind tranzacționată pe bursa din Hong Kong din 2010.
Miliardatul austriac Reinold Geiger, care deja controlează un pachet de 70% din acțiunile L’Occitane, se află înnegocieri avansate pentru preluarea restului de acțiuni și delistarea companiei de la Hong Kong, potrivit unor surse citate de Bloomberg.
Reinold Geiger a pomenit despre o posibilă ofertă de până la 35 de dolari HK (4,475 USD) pentru fiecare acțiune L’Occitane pe care intenționează să o cumere. Prețul este cu 37% peste nivelul la care au închis acțiunile marți și evaluează L’Occitane la aproximativ 6,5 miliarde de dolari americani.
Negocierile sunt în curs de desfășurare, iar oferta finală ar putea fi mai mică, susțin sursele menționate, care au cerut să nu fie numite, pentru că informațiile sunt private.
Miliardarul austric ar fi pregătit deja finanțarea pentru oferta propusă și ar putea anunța o tranzacție chiar în următoarele zile, dacă se hotărăște să meargă mai departe.
În plus, Reinold Geiger a discutat cu consilierii săi despre opțiunea de a lista compania L’Occitane pe o bursă europeană chiar din 2024, în funcție de condițiile de piață, a mai dezvăluit una dintre sursele citate.
Reinold Geiger este creditat de Forbes cu o avere de 2,1 miliarde de dolari. Omul de afaceri din Austria a condus grupul L’Occitane timp de peste 25 de ani din poziția de CEO, funcție la care a renunțat în 2021, în prezent având rolul de președinte.
L’Occitane este prima companie din Franța care s-a listat la bursa de la Hong Kong, într-un moment în care marii jucători din industria bunurilor de consum din Occident căutau să își sporească expunerea la piața în creștere rapidă din China.
Compania L’Occitane operează o rețea de peste 3.000 de puncte de vânzare în nu mai puțin de 90 de țări, din care mai mult de 1.300 reprezintă magazine proprii.
De asemenea, compania are 8.500 de angajați și vânzări anuale de 2,3 miliarde de dolari.
Nu în ultimul rând, rețeaua L’Occitane din țara noastră include cinci magazine proprii și zeci de puncte de vânzare în farmacii din întreaga Românie, conform datelor de pe site-ul companiei.